ההבדל בין שטיחים מודרניים לשטיחים קלאסיים

כאשר אנחנו חושבים על שטיחים, אנחנו בדרך כלל מדמיינים שטיחים פרסיים, הודים, אפגניים, שטיחים במובן הקלאסי של המילה, כמו שהכרנו מבית סבא וסבתא או מהבית של ההורים שלנו. שטיחים כבדים, אשר ארגו אותם בידיים, ונהגנו לשבת עליהם ולשחק כאשר היינו ילדים.

אך אל מול שטיחים אלו, אנחנו יכולים למצוא גם שטיחים מסוגים אחרים. הכוונה כמובן לשטיחים מודרניים, הכירו אותם באתר saharacarpet.co.il. לא במקרה יש הבחנה בין שטיחים קלאסיים למודרניים. זה לא נובע רק מעצם העובדה שאלה נוצרו במאות הקודמות ואלה נוצרו בעשורים או בשנים האחרונים, ההבדל הוא הרבה יותר מהותי, הוא בסגנון העיצוב, בסגנון החומר, וכן באיכות השטיח.

שטיחים מודרניים מתבטאים בכמה מאפיינים. ראשית, הם בדרך כלל יכללו אריגים צבעוניים יותר, לא תמיד הם יכללו דוגמא מסוימת עם משמעות, לעיתים הם יהיו חלקים לגמרי, שנית, הם יכלול אריגים מסוג אחר, ואפשר לראות שהם לא נעשו ביד אלא על ידי מכונות. מדובר בשטיחים הרבה יותר קלים, לא רק מבחינת עיצוב אלא גם מבחינת סגנון.

שטיחים קלאסיים לעומת זאת, הם הרבה יותר כבדים, יש להם הרבה יותר משמעות מבחינת עיצוב וסגנון, הם יכללו דוגמאות עיצוב שונות, לעיתים זה יהיה סיפור ולעיתים לא. צריך לומר, מדובר בשטיחים הרבה יותר חזקים משטיחים מודרניים, הם יכולים להחזיק מעמד עשרות שנים ללא שום בעיה. לכן השטיחים מהבית של סבא וסבתא יעברו בירושה לדורות הבאים, ואף אחד לא יהיה מוכן לוותר עליהם.שטיחים מודרניים

צריך לומר, כיום אנחנו יכולים למצוא מקומות שמוכרים גם שטיחים כאלה וגם כאלה. אנחנו עדיין יכולים למצוא בישראל שטיחים פרסיים למרות ניתוק היחסים עם איראן, אך אנחנו נמצא הרבה יותר שטיחים שמגיעים ממזרח אסיה וכן מצפון היבשת, וכן שטיחים טורקיים רבים.

לעומת זאת, שטיחים מודרניים הם לא פעם כאלה שמיוצרים בישראל או מגיעים אלינו מאירופה, אפריקה ואמריקה.

בשני המקרים אגב, מדובר על שטיחים אשר יכולים להתאים גם למבני מגורים, גם לעסקים וכן לגורמים נוספים. הכל תלוי כמובן בסגנון המקום ובאופן בו אנחנו רוצים לעצב אותו.

קראו עוד בנושא שטיחים:

שטיחי צמר

שטיחים – הפינוק האולטמטיבי