שטיחים הם הפינוק האולטמטיבי

רבים מהאנשים בוחרים ליהנות ממראה של שטיח פרוש בביתם, ליהנות ממגע השטיח הנעים מתחת לרגליהם היחפות, ליהנות מהתוספת המרשימה של שטיח בסלון וליהנות מהמראה החינני ששטיח הילדים מוסיף בחדר ורבים מהאנשים פשוט נהנים לבחור את השטיח הבא שילווה אותם במשך מספר שנים קדימה. על כן מלבד העובדה שיש להקפיד על ניקיון השטיח, גם מדובר בפריט חובה בכל בית – הן מבחינה עיצובית והן מבחינה פרקטית.

המבחר עשיר וססגוני

השטיחים מלווים אותנו במשך מאות שנים ובמגוון תרבויות, כך שכיום מי שמבקש לרכוש שטיח, מוזמן ליהנות ממבחר שטיחים בעלי דוגמאות מסורתיות לצד שטיחים בעלי דוגמאות מודרניות, משטיחים מחומרים טבעיים לצד שטיחים מחומרים סינתטיים, משטיחים מלבניים לצד שטיחים עגולים, משטיחים רגילים לצד שטיחים יוקרתיים, משטיחים ססגוניים וצבעוניים לצד שטיחים חד גוונים, שטיחים קטנים לצד שטיחים גדולים, משטיחים עבודת יד לצד שטיחים תעשייתיים, משטיחים  בעלי סיבים ארוכים ורכים לצד שטיחים בעלי סיבים קצרים ונוקשים וכן הלאה, כך שהמבחר ללא ספק עשיר, ועל כן פשוט מהנה למצוא את השטיח המתאים ביותר.

כך תשמרו על השטיח שלכם

לאחר שבחרתם את השטיח שלכם בהתאם לצורך, התקציב היעד והטעם האישי, מוטב לדעת מספר כללים שמסייעים לשמור על השטיח שלם, נקי וחיוני. על כן נציין שכל כמה חודשים מומלץ לסובב את השטיח, ולו על מנת לוודא שקרני האור לא יתבייתו על רק על מקטע אחד ועל מנת שהבלאי יתפרש בצורה שווה. בנוסף כל חצי שנה יש להפוך את השטיח ולהשאירו במצב הפוך במשך שבועיים, וזאת על מנת לאפשר לכלל האבק לרדת. עוד חשוב לציין שאם בימי הקיץ מחליטים לאחסן בצד את השטיח, חובה לוודא שהוא נקי ויבש והמקום עצמו מאוורר, ולעולם אין לקפל שטיח, אלא רק לגלגלו. כמו כן אם השטיח הוכתם, יש למהר להסיר את הכתם בטרם הוא נטמע בסיבים, כאשר יש להיעזר בנייר סופג לבן ובסבון נוזלי, ואם מדובר בנוזל, עדיף לספוג באמצעות מגבת נייר, ורצוי לשמור על תנועתיות עם כיוון הסיבים.

רכישת שטיחים בשטיחי מתריב

כפי שהתחלנו לציין, תחום השטיחים מאוד עשיר, ואף ניתן למצוא מבחר סוגים אשר מיוחסים לייחוד השיטה המקומית. מכאן שניתן למצוא שטיחים אפגניים, שטיחים קווקזים, שטיחים פרסיים ועוד. לאור כל זאת מי שבאמת מסוקרן ונלהב מההיצע, ובסופו של יום מבקש לרכוש עבורו את השטיח הנכון ביותר – הן מבחינת טעם אישי והן מבחינת התאמה לעיצוב הבית, רצוי שיגיע למקום כמו שטיחי מתריב שיודע להציע מבחר שטיחים גדול, לספר את הסיפור שמאחורי השטיח ולהעניק טיפים עבור שמירה נכונה. בסופו של יום שטיח מהווה פריט אומנות כגון תמונה, רק שבמקום לתלות אותה על הקיר, פורשים אותו על הרצפה, ועל כן שטיח עשוי להתאים בכול בית, לתרום רבות לכל עיצוב ואף להקרין תחושה מזמינה של ביתיות חמימה.

כדאי לקרוא: שואב רובוטי – מדוע אנו זקוקים לו?