הרבה מאוד אנשים מתבלבלים וחושבים שמיתוג נועד רק בשביל חברות גדולות ולא גם לעסקים הקטנים. הגורם למחשבה שכזו הוא שהחשיפה למיתוגים של אותן חברות גדולות היא מאוד גדולה בכל המדיה שמתחילים לחשוב כי אין בכלל מקום לעסקים קטנים או שאין להם תקציב למיתוג. אך הדבר ממש לא כך. גם החברות הגדולות וגם העסקים הקטנים משתמשים במיתוג. אז מה זה מיתוג לעסקים בדיגיטל: כל מה שצריך לדעת ממש בהמשך.
אלו סוגים של נכסים דיגיטליים קיימים?
נכסים דיגיטליים הם נכסים שנמצאים אונליין ואתם יכולים למכור אותם או לשכור אותם למטרות רווח אישי. העולם הזה עובד באות צורה כמו נדל"ן רגיל. יחד עם זאת, זה עדיין סוג של השקעה שמאפשרת לכם להרוויח באופן פסיבי מהרשת. יש כל מיני סוגים של נכסים מקוונים, כמו-
- אתרים שממליצים על שירות או על מוצר ומרוויחים על כל מכירה עמלה.
- בלוגים- אתרי תוכן עם נישה מסוימת
- אפליקציות סלולריות
- ערוצי יוטיוב
- חנויות אינטרנטיות
- קהילות מקוונות ברשתות החברתיות
מהו מיתוג לעסקים בדיגיטל?
מיתוג לעסקים בדיגיטל לא מתחיל ונגמר בבחירה של הלוגו או של הגרפיקה לאתר של העסק שלכם, אלא הוא הרבה יותר מזה. המיתוג נותן אפיון ספציפי שמבדיל את העסק שלכם מזה של אחרים. הוא עושה את זה על ידי לוגו, שפה חזותית, טקסט ועוד והוא מפורסם ברשת. כל בעל עסק רוצה ליצור את המיתוג הכי חזק והכי ייחודי שהוא יכול ולא לחקות עסק אחר שכבר הצליח בדרכו שלו.
איך מבצעים מיתוג לעסקים בדיגיטל?
קודם כל, אתם רוצים לדעת מי הוא קהל היעד שלכם. אחרי שתבינו מיהו, יהיה לכם יותר קל לספר את הסיפור שמאחורי העסק שלכם. אתם יכולים להתמקד בכל מיני סוגים של קהלים, כל עוד אתם מקפידים לבצע מיתוג לעסק שלכם בצורה נכונה. הדרך הכי טובה להבין מי קהל היעד שלכם, היא לפתוח בלוג או דף עסקי ברשתות החברתיות ולשתף דברים שקשורים לעסק שלכם.
לפי הפידבקים של הגולשים, תוכלו להבין למי אתם מייעדים. לאחר מכן אתם צריכים לספר את הסיפור שלכם. חשוב מאוד להבליט את כל היתרונות שלכם ולהקטין את החסרונות. בשלב הבא, אתם צריכים למצוא שם לעסק שלכם. עדיף לכם לבחור בשם קצר, קליט ומושך, כזה שיהיה קשה לשכוח כל כך מהר. בשלב האחרון אתם צריכים להתעסק בתדמית של העסק. זה הנושא הכי חשוב שצריך לדאוג לו. כשלקוח מבקר באתר שלכם, הוא מקווה להיכנס לאתר מזמין, שיעורר את הרצון שלו להיכנס אליו גם בעתיד. לכן, אם אין לכם הרבה ידע בנושא, כדאי לכם לקחת איש מקצוע ולתכנן יחד איתו את כל הנושא הוויזואלי של האתר. שם מתחילה כל ההתקשרות שלכם עם הלקוח ואתם רוצים להצליח לתפוס את תשומת ליבו.