כיצד לבחור עו"ד פלילי?

עמידה לדין פלילי – היבט אישי

עמידה לדין היא סיטואציה קשה וכבדת משקל בחיים האישיים שלכם. גזר הדין בסיום התהליך, לכאן או לכאן, ישפיע רבות על החיים שלכם ושל קרוביכם. לפיכך, נדרשת רצינות רבה בכל החלטה המתקבלת, ויש לנהוג בזהירות ובאחריות בכל צעד שלוקחים. מטבע הדברים, אחת ההחלטות המהותיות ביותר שיכולות להשפיע משמעותית על התוצאות, היא בחירת איש המקצוע המתאים למקרה שלכם. חשוב שיהיה בעל הידע המקצועי והאינטליגנציה הרגשית המתאימה, כך שיידע להוביל אתכם בדרך הנכונה והמיטבית בהינתן העובדות.

מדוע חשוב לבחור בקפידה עורך-דין פלילי?

רבים חושבים שעולם המשפט הוא מקובע ומרובע. אולם, המציאות היא הרבה יותר מורכבת, ואין נוסחה אחת לפיה משפט מתחיל ומסתיים בגזר דין ידוע מראש. במציאות ישנם היבטים רבים המקנים גמישות בתהליך קבלת ההחלטות של השופטים. ככל שתיעזרו בשירותו של עורך-דין פלילי מומלץ, הסיכוי למצות את הפוטנציאל של הגמישות הזו עולה. עורך-דין טוב יודע להתעמת עם הראיות המשמשות בכתב התביעה, ולטעון בצורה טובה כנגד ההאשמות השונות שיוצגו במשפט. מעבר לכך, היכרותו המעמיקה עם עולם המשפט מאפשרת לו להשתמש בכלים נוספים שאינם בהכרח עימות עם כתב התביעה. למשל, סלילת הדרך להסדר טיעון שיתרונו הוא הפחתה משמעותית בעונש, או הגשת בקשה לעיכוב הליכים שיכולה להקנות זמן קריטי להתמודדות עם התיק.

מה הופך עורך-דין פלילי לעורך-דין טוב

באופן תיאורטי, שני עורכי-דין שעברו בדיוק את אותה ההכשרה ויש להם את אותו הניסיון המקצועי, יכולים להגיע לתוצאות שונות לחלוטין בבית המשפט, עד כדי זיכוי לעומת הרשעה. ההבדל נובע מכמה סיבות. ראשית, יצירתיות רבה וגמישות מחשבתית נדרשות במקצוע הזה, בשילוב עם היכרות עם החוק על כל סעיפיו. שנית, להופעה ולאופן הדיבור של עורך-הדין גם כן יש חשיבות. דיבור אסרטיבי, עם ביטחון עצמי, הופעה מכובדת ומכבדת, כריזמה ויכולת שכנוע, וגם מהירות תגובה וחדות מחשבה – יכולים להיות הגורמים שבבית המשפט יהפכו את הקערה על פיה.

והכי חשוב – מתי ואיך לבחור?

הזמן הוא גורם משמעותי ביותר בתהליך בחירת עורך-הדין. ככל שתקדימו לעשות זאת, לעורך-הדין יהיה יותר זמין להכין את עצמו לקראת הבאות, לבחון את כל האפשרויות, ולהעמיד תיק הגנה בנוי היטב. גם אתכם עורך הדין צריך להכין, ולהדריך אתכם כיצד להופיע במשפט, מה להגיד ואיך, ועוד הכנות המשתנות בין מקרה למקרה. מכיוון שמדובר באחת הצמתים החשובים ביותר בחייכם, אין להתפשר על עורך-דין פלילי מומלץ, ולתת לניסיון לדבר בפני עצמו. ניתן לקרוא המלצות באינטרנט, או לקרוא פסקי-דין מקוריים, ולהתרשם בעצמכם מאיכותו של עורך-הדין.

לבסוף, צרו איתו קשר, והבינו אם יש פוטנציאל לחיבור ביניכם. אחרי הכל, אתם מפקידים את החופש שלכם בידי איש מקצוע, ויוצאים למסע משותף וממושך יחד, ולמסע כזה דרוש שותף מעולה ללא פשרות.

בהצלחה!