איך משקיעים כסף בבורסה בצורה חכמה?

ההשקעה בבורסה דורשת ידע, אולם ידע בלבד לא מבטיח הצלחה וגריפת רווחים. עובדה שרבים מהמשקיעים הותיקים והמנוסים נקלעו לא פעם לסיטואציה בה חזו את כיוון השוק אולם הופתעו כשהשוק התנהג הפוך וגרם להם הפסדים, למרות הידע המקצועי הרחב.

אז איך משקיעים כסף בבורסה בצורה חכמה? זו שאלה מרכזית שכל משקיע חייב לשאול את עצמו, כי התשובה לכך איננה פשוטה. לפניכם מדריך קצר מבית iMarkets

אבל מעבר למהות הנושא, יש מספר טיפים שאם נאמץ כמשקיעים, נקטין את הסיכוי לבצע טעויות ונגדיל את הסיכוי להרוויח כסף בבורסה.

מודל עסקי

מעבר לצורך לצבור ידע מקצועי וניסיון במסחר בכל סוגי הנכסים הפיננסיים, ישנם מספר כלים שכדאי שכל משקיע יאמץ לעצמו:

ראשית: פעל על פי שכל ולא על פי הרגש – נכון קל להגיד, אבל בבורסה אין מקום לרגשות. לפעמים צריך עצבי ברזל, ולדעת להתנתק מהרגשות שאופפות אותך, ולדבוק במה שלמדת, ובמה שתירגלת, כלומר אם בשיטת הניתוח הטכני זיהית מגמה מסויימת, זאת המגמה, גם אם השוק עושה תפנית. סבלנות והמגמה תחזור לכיוון העיקרי שלה.

שנית: השתמש בהגנות, כי גם אם אתה מקצוען, ופועל על פי השכל ולא הרגש, עדיין אפשר לבצע טעויות. לכן יש צורך לפזר הגנות בתיק ההשקעות, כמו למשל לגדר את ההשקעה בעזרת נכסים פיננסיים ש'הולכים' בניגוד למגמה שלך. נכסים פיננסים כמו למשל אופציות ממונפות, יעניקו לך הגנה אם השוק יילך נגד כיוון ההשקעה שלך וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית, עקב המינוף.

עוד הגנה פופולאריות מאד הוא הסטופ לוס. ניתן לקבוע בכל השקעה נקודת סטופ לוס כלומר שאם שער הנכס שבו השקעת יירד ויגיע לנקודה מסויימת, המחשב ימכור את הנכס וייממש את כספך, גם אם אתה לא יושב מול המסך ונותן את פקודת המכירה. הסטופ לוס נועד להקטין הפסדים עד לנקודה שבה אתה מוכן לספוג הפסד ולא יותר.

מומלץ לפזר השקעות

שלישית: פזר את ההשקעה בכמה נכסים פיננסיים, רצוי מסוגים שונים. אם אתה מאמין בשוק ההון האמריקני כדאי להשקיע במדדים: מדד הדאו ג'ונס, מדד הנאסד"ק או s&p500. אבל דאג להשקיע חלק מהכסף גם במטבע זר, גם במניה ישירה או איגרות חוב, ובשווקים נוספים, והכי חשוב – לא לשכוח לרכוש אופציות כגון אופציות בינאריות נגד כיוון השוק האמריקני, כך שבמקרה של קריסת השוק בניו יורק, הרווחים על האופציה הבינארית, יצמצמו את ההפסדים.

פזר את השקעותיך גם על פני זמנים שונים. אם חלק גדול בהשקעה מושקע במניות נניח או איגרות חוב, הקצה חלק נוסף בהשקעה למסחר יומי שיעניק לך תשואה באותו ערב, כך שתוכל ללכת לישון בראש שקט.

רביעית: השקע את זמנך בהשתלמויות. קרא מאמרים, סקירות וניתוחים של נכסים פיננסיים. תרגל ניתוח גרפים בשיטת הניתוח הטכני. למד כיצד מתנהגים נרות יפנים, מהי רצועת בולינגר, מה קורה לממוצעים הנעים לאורך מספר שבועות, מה המשמעות של ירידה בהיקפי המסחר בנכס פיננסי כלשהו ומדוע תופעה כזאת מבשרת כנראה ירידות שערים הממשמשות ובאות באותו נכס.

חמישית: פעל באמצעות תוכנת מסחר מתקדמת, שתקבל מחברת המסחר שבה תפתח חשבון מסחר. אל תהסס לשתף את אנשי החברה בהתלבטויות שלך באיזה נכס פיננסי להשקיע. שמע את דעתם ואת ניתוחיהם. בקש מהם סקירות עדכניות לגבי הנכס הפיננסי שאתה 'שם עליו עין'.

אלה הם רק חלק קטן מהטיפים שעשוים לסייע לכל משקיע, והם הכרחיים כדי לתת מענה למשקיע הממוצע לשאלה: איך משקיעים כסף בבורסה בצורה חכמה?