4 דברים שכדאי לדעת על מסחר באופציות בינאריות

אופציות בינאריות הינן כלי השקעה מתפתח שהולך וצובר פופולאריות בשנים האחרונות בקרב משקיעים שונים. האופציות הפשוטות והמהירות הללו מהוות דרך יעילה וקלה מאוד לסחור על תנודות מחיר של מגוון רחב של נכסים בשוקי ההון בישראל ובעולם. אך על הסוחר באופציות הבינאריות להכיר את השווקים בהם הוא פועל, להבין את הסיכונים ואת הסיכוי לרווח ולהיות מעודכן בשינויים המשפיעים על השווקים.

ריכזנו עבורכם 4 דברים חשובים ומרכזיים שכדאי לדעת על מסחר באופציות בינאריות. לקריאת המדריך המקוצר שלנו בנושא, ליחצו כאן.

אופציות CALL נגד אופציות PUT – להרוויח בכל תנאי השוק

אופציות בינאריות נקראות כך בגלל מנגנון הפעולה והתגמול שלהן, כאשר יש באופן כללי רק שני תרחישים אפשריים במועד פקיעת האופציה הנרכשת: או שהעסקה הסתיימה ברווח (בתוך הכסף) או שהיא הסתיימה בהפסד (מחוץ לכסף).

אופציית CALL היא זו שהסוחר ירכוש כאשר הוא מאמין כי שער נכס הבסיס הרלבנטי לאותה אופציה יעלה במועד פקיעת האופציה. כאשר על מנת להרוויח, כל שצריך לקרות הוא שבמועד פקיעת האופציה, שער נכס הבסיס יהיה גבוה יותר מהשער בעת רכישת האופציה, לא משנה בכמה המחיר עלה או לאיזו נקודה הוא הגיע כל עוד הוא גבוה מהמחיר בפתיחת האופציה.

אופציית PUT היא זו שהסוחר ירכוש כאשר הוא מאמין כי שער נכס הבסיס לאופציה יהיה נמוך יותר במועד פקיעתה. יש שיקראו לסוג עסקה כזו גם "שורט" על המחיר, אך בתחום האופציות הבינאריות נהוג להשתמש במונח PUT. כאן, האופציה תהיה בתוך הכסף ותספק לסוחר רווח של עשרות אחוזים עם שער נכס הבסיס ירד אל מתחת לנקודה בו היה בפתיחת האופציה.

מכאן, שניתן במסחר באופציות בינאריות להרוויח גם מעליות מחירים וגם מירידות מחירים, גם בשוק שורי וגם בשוק דובי.

פורקס

על מה מבוססות אופציות בינאריות

אופציות בינאריות מבוססות על נכסי בסיס מוחשיים ואמיתיים משוק ההון הגלובליים – מדדים, מניות, סחורות וכו'. הסוחר באופציות לא מחזיק מוחשית בנכס הבסיס והמסחר מתנהל מול הברוקר, במחירי שוק אמיתיים כמובן. האופציה מבוססת על ערך נכס הבסיס ועל הכיוון של ערך זה לאורך חיי האופציה עד פקיעתה.

סיכון מול סיכוי

נכון, אופציות בינאריות מציעות תגמול גבוה במיוחד בעת עסקה מנצחת ורווחית, תשואה מהירה ומיידית של עד 85% בחלק מהמקרים. אך חשוב לזכור גם את מרכיב הסיכון הלא מבוטל במסחר מהיר ותזזיתי כזה. אם השוק הולך נגדך, אפשר בתוך דקות למחוק את מרבית ההשקעה ואף את כולה בחלק מהאופציות. אל תסכנו כספים שאינכם יכולים להפסיד.

הימור או מסחר פיננסי?

הנקודה האחרונה שניגע בה נוגעת לשאלה האם מסחר אופציות בינאריות הינו הימור או אכן מסחר פיננסי לכל דבר ועניין. למעשה, בכל תחום השקעה פיננסית יש מרכיב מסוים של הימור. אך כאן לצד מרכיב זה קיים בהחלט מרכיב של מסחר פיננסי יחד עם צורך לבצע ניתוח נתונים על מנת לקבל החלטות נכונות ולהתנהל כסוחר יעיל ורווחי לאורך זמן.