השקעות נדלן בחו"ל

לא מעט ישראלים בוחרים בשנים האחרונות לחפש השקעות מעבר לים. אחת הדוגמאות הטובות לכך, הן השקעות נדלן בחו"ל.

מי שבוחן את מפת ההשקעות של ישראלים בכל הקשור לנדל"ן בחו"ל, יכול לגלות בקלות התפשטות לכיוונים שונים. בין היתר, ישראלים רבים משקיעים בנדל"ן בארצות הברית, קנדה, אנגליה, גרמניה, וכן במדינות הגוש הקומוניסטי לשעבר, למשל, פולין, צ'כיה, הונגריה, רומניה (ראו כאן פרוייקטים של נדל"ן ברומניה), רוסיה ועוד.

ישנן סיבות רבות לכך שישראלים רבים נמשכים דווקא להשקעות נדל"ן בחו"ל ולא להשקעות אחרות. ראשית, מדובר בהשקעות שיכולות להחזיק מעמד זמן רב, להבדיל נניח מהשקעות במניות או השקעות במט"ח. כשרוכשים נדל"ן מדובר על נכס שקיים פיזית.

שנית, הרווח על נכס כזה יכול להיות מאוד משמעותי, אחרי שמחזירים את ההשקעה. נכון שזה לוקח זמן עד שזה קורה, תלוי במיקום של הנכס ובתשואה שאפשר להשיג עליו, אך בעיקרון הרווח הוא משמעותי, במיוחד אם מדובר בנכסים שאין צורך לשנות ולתחזק אותם.

שלישית, כיום אנחנו יכולים למצוא לא מעט חברות שמתמחות בכל הקשור לתהליך הרכישה וכן לתהליך העבודה על אותם נכסים, קבוצת חג'ג' אירופה למשל. כלומר, מי שבוחר להשקיע בנכס במקום מסוים, יכול לעשות את זה בצורה פשוטה ומהירה, הוא לא צריך להתעסק בכל הקשור להשקעה ולתחזוקת הנכס.

ארבע, במקרים רבים, אם נניח מדובר בנכסים במדינות אירופאיות, אז התהליך הוא יחסית פשוט, אין פה דרישה משמעותית של הרשויות השונות.

לכל זה צריך להוסיף עוד שני משתנים. הראשון, כפי שאנחנו יודעים, ישראל מתמודדת עם משבר נדל"ן כבר למעלה מעשור. בתקופה זו המחירים טיפסו ללא הפסקה. על כן, אנחנו יכולים להבין מדוע ישראלים רבים בוחרים להשקיע בחו"ל. השקעות בישראל פחות משתלמות.

משתנה נוסף שאנחנו צריכים לקחת בחשבון, השקעה כזו מאפשרת לספק לילדים ולנכדים, ביטחון כלכלי מסוים. איזה הורה לא ירצה בכך.

כאמור, השקעות נדל"ן בחו"ל הן מאוד משתלמות, בהנחה שבוחרים את המקום הנכון ואת החברה הנכונה לבצע דרכה את ההשקעה. זו יכולה להיות השקעה בנדל"ן מסחרי או נדל"ן מגורים, בכל מקרה זה יכול להפיק רווח משמעותי לאורך תקופה ארוכה.