איך לחסוך 100 אלף שקל

מי לא היה רוצה חיסכון של 100 אלף שקל? כל אחד רוצה שיהיה לו חיסכון נאה שכזה, אולם עבור רוב האנשים מדובר במשימה קשה ביותר. במאמר זה ננסה לעזור לכם להגיע לחיסכון כזה תוך מספר שנים בודדות. נכון, זה לא יהיה קל ואין פתרונות קסם – אבל עם עבודה קשה ותכנון הגיוני, אין שום סיבה שלא תצליחו לחסוך 100 אלף שקל.

אפשרות 1 – הגדלת ההכנסות

אתם מרגישים שאתם חיים מהיד לפה? המשכורת שלכם מספיקה לכם בדיוק לכל צורכי החיים שלכם, אבל לא נותר לכם עוד כסף לחיסכון? יכול להיות שאתם צריכים להגדיל את ההכנסות שלכם. כיצד אפשר לעשות זאת?

יש כל מני אפשרויות להגדלת המשכורת. אפשר לעבוד יותר שעות נוספות, אפשר לבקש העלאה מהבוס, אפשר לעבוד מול רואה חשבון ולראות כיצד תוכלו לקבל החזרי מס גבוהים יותר, אפשר לנסות להשיג עבודה צדדית כמו שיעורים פרטיים וכדומה, ואפשר גם להשקיע בכדי לחסוך יותר כסף לאורך זמן.

ניתן גם לפתוח תיקי השקעה עם פוטנציאל לרווחים משמעותיים >>

אפשרות 2 – צמצום הוצאות

יכול להיות שאין לכם ברירה, ואתם צריכים להוריד את רמת החיים שלכם במקצת על מנת שתוכלו לחסוך. רמת החיים היום בישראל כל כך גבוהה, שלא יקרה שום דבר אם במקום שני מחשבים בבית יהיה לכם רק מחשב אחד, ובמקום 4 טלוויזיות יהיו לכם רק 2. תעשו רשימה של כל ההוצאות שלכם, ותחליטו כי אתם מקצצים לפחות חמישה סעיפים. נכון, זה קשה, לא נוח, ואפילו קצת מביך, אבל בחיים צריך לדעת כיצד לדחות סיפוקים וכיצד לבצע וויתורים מושכלים.

בסופו של דבר, תהיו חייבים לצמצם במשהו אחד על מנת להשיג משהו אחר, כל עוד ההכנסות שלכם לא עולות. תנסו לחסוך בכל מקום אפשרי, ובמיוחד במקומות האלה – בסופרמרקט, ברכישת בגדים, בהוצאות על כבלים, בהוצאות על טלפוניה וביציאות למסעדות. נסו לצמצם את כל ההוצאות האלו למינימום האפשרי, ותראו כי תוך זמן קצר תוכלו להתחיל לחסוך כסף בצד באופן קבוע.

לסיכום, אפשר לחסוך כסף גם אם זה נראה לכם קשה וגם אם אתם חיים מהיד לפה. כל מה שצריך הוא לקבוע סדר עדיפויות ולעמוד בו.

רוצים לשים בצד כסף לילדים? קיראו כאן כיצד לעשות זאת.