הוצאות מוכרות בעבודה מהבית

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לעבוד מהבית. התפתחות הטכנולוגיה והתקדמות רשת האינטרנט מאפשרים למעשה לכל אחד להמשיך את עבודתו הרגילה מהבית, ואם בחרתם להיות עצמאיים – תוכלו להזדכות על חלק מההוצאות של משק הבית שלכם.

מהן ההוצאות המוכרות

באופן כללי, הוצאה מוכרת היא כל הוצאה אשר הכרחית לייצור של הכנסה מהעסק. לעסקים הפועלים מהבית יש הוצאות מחויבות המציאות, ואין כל סיבה לא לדרוש אותן על מנת להקטין את ההכנסה החייבת במס.

עבודה מהבית לרוב מתבצעת מתוך חדר עבודה. עליכם למדוד את חדר העבודה במדויק ולציין מהו החלק היחסי של אותו חדר בבית. באופן כזה תוכלו לדרוש אחוז מסויים מהוצאות הבית המוקצות לחדר העבודה שלכם. בין היתר, מדובר בארנונה, חשמל, חומרי ניקוי, ועד בית, הוצאות שכירות, אינטרנט, טלפון, ריבית המשכנתא ואפילו פחת בגין הנכס.

אלו הן למעשה ההוצאות המוכרות בעבודה מהבית. כמובן שההחזר אינו אוטומטי, ויש לבחון כל מקרה לגופו באמצעות רואה חשבון, אבל באופן כללי, חשוב כי תדעו שאתם יכולים לדרוש את ההוצאות האלו בחזרה ממס ההכנסה.

רשיון עסק

גם אם אתם עובדים מהבית, ייתכן כי תצטרכו להנפיק רשיון עסק. הדבר תלוי בעיסוק שלכם, ובכל עירייה יש אגף אשר מטפל ברישוי עסקים בתחומי העיר. חשוב כי תדעו שעבודה מהבית כפרילנסר ובכלל דורשת "היתר לשימוש חורג" מאת הועדה המקומית לתכנון ולבניה, משום שהבית שלכם נועד למגורים ולא לעסקים. אם העבודה מהבית היא בגדר הסביר, אין כל סיבה שבקשתכם לא תאושר, אבל אם העסק שלכם צפוי להפריע לשכנים, יכול להיות כי תתקלו בבעיה בהנפקת האישור.

לסיכום, עבודה מהבית היא דבר נהדר – היא מעניקה לכם את האפשרות להיות קרובים לילדים ולבן הזוג, היא חוסכת לכם בנסיעות ובהוצאות אחרות הכרוכות בפתיחת עסק. חשוב כי תדעו שיש הרבה סעיפים בהוצאות משק הבית שלכם אשר סביר להניח כי תוכלו להזדכות עליהם במידה ואתם עובדים מהבית. חשוב כי תקדישו חדר אחר מתוך הבית לצורכי עבודה, וכי לא תשכחו להשיג את כל האישורים הנדרשים לצורך עבודה מהבית.