פוליסה פיננסית: תוכנית חיסכון שכדאי להכיר

פוליסה פיננסית (נקראת לעיתים גם פוליסת חיסכון) היא תוכנית חיסכון אותה ניתן לרכוש מכל חברות הביטוח. במאמר הבא נראה במה בדיוק מדובר, ומה היתרונות והחסרונות של הפוליסה הזו.

מה זה בעצם

פוליסה פיננסית היא מוצר נוסף אשר קיים בשוק לצורך חיסכון בכסף, בדומה להפקדה לפק"מ, תוכניות חיסכון של הבנקים והשקעה במניות או איגרות חוב. פוליסה פיננסית היא למעשה תוכנית חיסכון והשקעה אשר מציעה מגוון רחב של מסלולי השקעה לבחירת הלקוח. ניתן לבחור מסלולים סולידיים המשקיעים באפיקים יציבים יותר כגון אגרות חוב ממשלתיות, או במסלולים עם רמת סיכון גבוהה יותר המבוססים למשל על מניות.

היתרון של פוליסה פיננסית הוא שרמת הנזילות של הכסף היא גבוהה מאוד, כלומר, אתם יכולים למשוך את הכסף תוך מספר ימים ועד חודש (תלוי בתנאי הפוליסה שלכם). יתרון נוסף הוא האפשרות להפקיד סכום חד פעמי או לבחור בהפקדה שוטפת מידי חודש.

למי זה מתאים

הפוליסה הפיננסית מתאימה במיוחד לשני סוגים של אנשים: האחד, אנשים אשר מחפשים תוכנית חיסכון ארוכת טווח. השני, מי שמחפש השקעה של סכומים גבוהים באופן חד פעמי. בשני המקרים, מסלולי ההשקעה שמאפשרת הפוליסה הפיננסית הם אטרקטיביים יותר ממסלולי ההשקעה של הבנקים.

לפניכם סרטון המסביר את ההבדל בין פוליסת חיסכון לקרן נאמנות:

האפשרות להפקיד סכום כסף חד פעמי ולהפריש ממנו קצבה חודשית יכולה להתאים במיוחד לפנסיונרים או לאנשים שקיבלו ירושה.

תוספות לפוליסה

יש פוליסות פיננסיות המאפשרות להוסיף כיסויים ביטוחיים שונים, כמו למשל ביטוחי חיים, ביטוח מחלות וביטוחי אובדן כושר עבודה. כך למשל, אם פתחתם פוליסה פיננסית לילדים שלכם במטרה לחסוך לבר המצווה, אבל משהו השתבש בדרך, חברת הביטוח תמשיך להפקיד את הסכום שנקבע מראש עד תום התקופה.

לסיכום, פוליסה פיננסית היא אפיק השקעה נהדר במיוחד במצב הפיננסי השורר כיום בישראל – ריבית אפסית, פיקדונות בבנק שאינם זזים לשום מקום, וכניסת המשק למצב של האטה לשנים הקרובות. פוליסה פיננסית מאפשרת לכם להנות מהכסף שחסכתם באמצעות הפרשה חודשית של הרווחים או משיכה בתום התקופה שנקבעה מראש, ובאופן כללי היא מאפשרת לכל אחד להתאים את מסלולי ההשקה של הכסף שלו ליעדים ולתנאים שלו.