עבודה לחיילים משוחררים

זה בהחלט לא פשוט לצאת אל החיים האזרחיים לאחר תקופה ארוכה תחת מדים שבמהלכה כל פעולה שמבצעים צריכה להיות בהתאם לפקודות והנהלים של הצבא. פתאום צעירים רבים מוצאים את עצמם חופשיים לגמרי ללבוש מה שרוצים, ללכת לאן שרוצים ולישון עד כמה שרוצים.

מה שרוצים זה מה שעושים, אך מה לגבי מציאה של עבודה שבעזרתה יהיה אפשר לשלם עבור כל הבגדים והבילויים שצפויים לאחר שחרור מהצבא? הגיע הזמן למצוא עבודה לחיילים משוחררים ולהתפרנס ואחת הדרכים לאפס את הצעירים הישראלים ולהכניס אותם אל מעגל העבודה היא בעזרת מענק עבודה. למידע נוסף על עבודה מועדפת במאמר שכתבנו לא מזמן בנושא.

תוכן עניינים

לנצל את האפשרות של מענק עבודה

כל חייל שהשתחרר לאחר שירות צבאי מלא וגם מי ששירות בשירות לאומי יכולים לקבל מענק עבודה מידי המדינה לאחר שביצעו את זמן העבודה הנדרש במקום העבודה שעונה לקריטריונים של מקום עבור עבודה מועדפת. מדובר בתקופה לא ארוכה של שישה חודשי עבודה מלאים שאינם חייבים להתבצע ברצף אך חייבים להתבצע בתוך טווח של שנתיים מיום השחרור מהצבא.

העלויות של המענק משתנות בהתאם לסוג העבודה שהתבצעה ולתקופה שבה התבצעה העבודה כאשר הסכום יכול להגיע לעשרת אלפים ₪. רצוי לבדוק את התנאים המלאים ביחידה להכוונת חיילים משוחררים ובאתרים רלבנטיים אחרים על מנת למצות את כל הזכויות אשר מגיעות לחיילים משוחררים מן המדינה. (לעיתים ישנה זכות עבור מענק חלקי שכדאי לבדוק במידה ולא עשיתם שישה חודשים מלאים מכל סיבה שהיא)

בכל מקרה מדובר בעבודה שעליה מקבלים את השכר החודשי והמענק הוא עוד בונוס נהדר שאיתו אפשר לחסוך את הסכום הנדרש עבור טיול בעולם או עבור לימודים אקדמיים, כל משוחרר וסדר העדיפויות האישי שלו.

מועדפת או חו"ל?

יש גם לא מעט משוחררים אשר בוחרים באופציה של יצירת רווחים על ידי יציאה למדינות בחוץ לארץ שבהן קיימים ריכוזים גבוהים של עבודות עבור ישראלים שגם מצליחים לגייס סכומי כסף גבוהים בתקופה יחסית קצרה, וגם מגלים עולם חדש במקומות יפים שפשוט כיף להיות בהם כמו קליפורניה שבה אפשר גם לתייר במקומות מעניינים עם משוחררים נוספים וגם ללכת לעבודה בקבוצה מגובשת של ישראלים מלאי אמביציה. יש צעירים שלא פוסחים על שום אופציה להרוויח כסף ומבצעים את העבודה הנדרשת למשך שישה חודשים עבור מענק העודה מכיוון שיש מגוון רחב של עבודות שמתאימות להגדרה בכל רחבי הארץ, וגם יוצאים לאחר מכן לחו"ל כדי לעבוד וליהנות בתקופה חד פעמית שבהחלט כבר לא תחזור שנית.