יתרונות של מחיר למשתכן

ניתן למצוא לא מעט יתרונות של מחיר למשתכן, היות ומדובר על אחת התוכניות המוצלחות ביותר שמטרתן לאפשר לכל זוג צעיר לרכוש דירה במחיר משתלם ובתוכנית תשלומים נוחה. אין זה סוד כי מחירי הדירות בארץ גבוהים בצורה לא פרופורציונאלית, כך שרוב האנשים לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה משלהם. כתוצאה מכך, זוגות ומשפחות רבות נאלצים לנדוד בין דירות להשכרה, אשר לא תמיד מתאימות להם הן מבחינת המחיר והן מבחינת הגודל או הקרבה שלהן למקום העבודה. כמו כן, חשוב לזכור כי בעוד שתשלומי המשכנתא החודשיים משלמים בסופו של דבר על הדירה הפרטית שלכם, תשלומי שכר הדירה לא מעניקים לכם שום דבר נוסף. לכן משרד השיכון והבינוי הגה את התוכנית של מחיר למשתכן, אשר מעניקה לכל זוג צעיר שעומד בקריטריונים מסוימים, להגיש בקשה להשתתף בתוכנית. מי שיזכה, יוכל ליהנות מדירה במחיר שפוי.

יתרונות של מחיר למשתכן – כדאי להכיר

היתרון הראשון והחשוב ביותר הוא כמובן היתרון במחיר הדירה. בעוד שמחירי הדירות בשוק החופשי רק הולכים ועולים בקצב מטורף, המחיר שהתוכנית מציעה נחשב לנמוך יותר בצורה משמעותית. ברוב הפעמים מדובר על הנחה של כ – 30 – 40 אחוז מהמחיר הסופי. הסיבה לכך נובעת מהעובדה, כי מראש המחיר לכל מטר רבוע נמוך יותר, מהמחיר שאותו הקבלן היה מציע בדירות דומות בשוק החופשי.

יתרון חשוב נוסף שהתוכנית מציעה, הוא הטבה במשכנתא. אנשים רבים לא מסוגלים לרכוש לעצמם דירה, היות והבנקים דורשים הון עצמי מינימלי העומד על 35% מערך הדירה. במסגרת התוכנית, הבנקים מעניקים לזוכים מימון גבוה יותר, היות ולצורך החישוב נלקח שווי הדירה ולא מחיר הרכישה בפועל.מחיר למשתכן

בצורה כזו, כמעט כל אחד יכול לרכוש לעצמו דירה, היות ומדובר על שני יתרונות משמעותיים, אשר מהווים את המכשול המרכזי עבור רוב האנשים שמעוניינים לרכוש דירה, אך לא יכולים לעמוד בתשלומים הגבוהים.

לסיכום, אין שום ספק כי מדובר על פרויקט חשוב, אשר יכול להוביל לשינוי משמעותי בשוק הדירות בארץ. מחיר למשתכן מעניק מחירים מוזלים ותנאי רכישה נוחים יותר, דבר שמקל על רוב הזוגות והמשפחות הצעירות, ומאפשר להם ליהנות מדירה פרטית.

קראו גם:

דירה ראשונה – הגשמת חלום או מרוץ עכברים?

10 כללים חשובים לרוכשי דירה