פרילנסרים: כל הטיפים להצלחה

כאשר פרילנסרים הולכים לראיון עם מעסיק פוטנציאלי, הם רוצים להגיע חמושים בעצות הטובות ביותר ובמידע פנימי על טקטיקות מוכחות שמקצוענים עושים בהם שימוש בשוק הפרילנס ובכלל. זה יספק להם את כל מה שהם צריכים בשביל להותיר רושם ראשוני נהדר בראיון, ובסופו של דבר גם להשיג את העבודה.

המאמר באדיבות אתר XPlace.

כמובן, אתה אמור לדעת שלהופיע באיחור לראיון עבודה זה לא המהלך הכי חכם, זאת כנראה הדרך המהירה ביותר להותיר רושם ראשוני רע. אבל לא בטוח שאתה מודע ליתרון בלהגיע מוקדם לראיון עבודה, נכון?
להגיע לראיון עבודה 20 דקות לפני הזמן שנקבע נותן לך הזדמנות להרגיע את העצבים שלך, ולהיכנס לזון חברתי בסיסי לפני שהראיון עצמו מתחיל. אנשים (גם המקצוענים ביותר) נוטים יותר להעסיק חברים – אז תהיה אחד כזה. תערוך שיחות חולין עם פקידת הקבלה כמו גם עם המראיין עצמו, אם גם הוא הגיע מוקדם מהצפוי. תוספת הזמן הזאת מול המראיין תעזור לך:

– לאמוד את האישיות שלו או שלה –  אם איזה סוג של אדם אנחנו מתמודדים? ואיזו אסטרטגית תקשורת תעבוד בצורה הטובה ביותר במהלך הראיון?

– להראות שאתה נלהב מהעבודה – שתף את מה שלמדת במהלך המחקר טרום-ראיון והעבודה מהבית שלך על החברה, ולמה בעצם אתה רוצה לעבוד שם.

– להימנע מהרגעים המביכים האלה – מאחר וכבר ערכת שיחה עם המראיין, אתה יכול לדלג על הפרומליות ולהיכנס לראיון עצמו בראש שקט, ולהיות שקול ומלא ביטחון.

שיחות כאלה לפני הראיון הרשמי גם נותנות הזדמנות מצוינת למראיין איך זה יראה אם תסתובב במשרד באופן קבוע ותהיה חלק מהארגון – וזה דבר שיכול להיות יותר חשוב ומהותי אפילו מקורות החיים שלך.

חיפוש עבודת פרילנס

היכן ניתן למצוא עבודות פרילנס?

למרות שעבודות רבות מפורסמות היום באינטרנט ובעיתונים יומיים, עדיין יש סיכוי לא קטן שלא תקבל את העבודה שאתה רוצה, מתי שאתה רוצה אותה. למעשה, ייתכן ששמעת "לא" כל כך הרבה פעמים שנמאס לך אפילו לנסות להגיש מועמדות לעבודה. אם כך, אתה עלול לבלות הרבה זמן באיסוף רעיונות אפשריים לעבודה מהבית לפני שתגיש מועמדות. אתה יושב ומחכה "לרגע הנכון".

ומה יקרה אז?

ברוב המקרים, אתה תחזור למודעה ותראה שהיא כבר, ובכן, לא נמצאת שם יותר. או שתגיש מועמדות לתפקיד, ולא תשמע כלום בחזרה.

תזמון הוא הכל
במקום להתמהמה ולדחות, אתה צריך להגיש מועמודת לתפקיד שאתה מעוניין בו ברגע שאתה רואה אותו. אתה צריך לעשות את זה מקסימום 72 שעות אחרי שהוא פורסם. מעסיקים רבים רוצים לשכור מישהו באופן מיידי, והם לא מתכוונים לחכות לפרילנסר האחרון שהגיש מועמדות, במיוחד שפרילנסרים מוכשרים לא פחות כבר הגישו מועמדות מוקדם יותר.

מה אתה צריך לעשות:

הכן את קורות החיים ותיק העובדות שלך – אתה תצטרך קורות חיים ותיק עבודות רלוונטים ומוכנים להגשה בכל זמן כאשר אתה מחפש עבודה חדשה. אתה צריך את המסמכים/קבצים האלה על הכונן הקשיח שלך בשביל להבטיח שאתה תהיה מוכן ברגע שהעבודה הראשונה שאתה רוצה תופיע.

תדע איזה עבודה מתאימה ונכונה עבורך –  בשביל להיות בטוח שאתה מגיש מועמדות לעבודות הנכונות, אתה צריך לדעת אילו עבודות מתאימות בצורה הטובה ביותר לסט הכישורים שלך כפרילנסר.

תחשוב על חיפוש עבודה כאל עבודה בפני עצמה – אידאלית אתה תרצה לעשות מאמצים עקביים בכל הקשור לחיפוש עבודה. ככל שתחזור ותתמיד, הסיכויים שלך להצליח יהיו גדולים יותר.

נו, אז אתה מוכן להגיש מועמדות לעבודת החלומות שלך עכשיו?

חיפוש עבודה כפרילנסר

מה לגבי היכולות של הפרילנסר והנסיון?

זה סיפור מוכר לפרילנסרים שמתכננים להתחיל את הקריירה, או אולי בודקים את האפשרות לעבור למסלול קריירה שונה. אתה רואה עבודה שאתה רוצה וחושב שאתה יכול להתמודד איתה בקלות ולהצליח בה, אבל מעסיקים שמסתכלים על ניסיון העבר שלך כפרילנסר לא בדיוק מסכימים איתך.

נניח, למשל, שאתה כבר עשר שנים בשירות לקוחות, עובד במסעדות ובחנויות, או שאתם פרילנסר לקידום אתרים. יש לך כישורי ארגון נהדרים, אתה מסתדר מצוין עם אנשים אחרים ויש לך עין לפרטים הקטנים – כולם דברים טובים לשים בקורות החיים שלך. אבל עכשיו אתה רוצה לעבור לעבודה ניהולית. בקורות החיים שלך אין שום זכר לניסיון כמזכיר או עוזר ניהולי, כך שסביר להניח שמעסיק פוטנציאלי יניח שאין לך את הכישורים הדרושים לתפקיד.

אבל אני חושב שיש לי דרך לעקוף את זה. הנה כמה טיפים שיעזרו לך בכל זאת  להשיג את העבודה שאתה רוצה:

– תחשוב על כל המשימות שעשית בעבודות הקודמות שלך שיכולות להיות רלוונטיות לעבודה שאתה מחפש. לדוגמא, גם נציגי שירות לקוחות וגם מזכירות צריכים מיומנויות תקשורת מצוינות, בעיקר בטלפון, רשום את המשימות האלה בפירוט רב בקורות החיים שלך.

– תעבור על המודעות של סוג העבודה שמעניינת אותך. איזה יכולות הם ביקשו במודעה, כמו ניסיון בתוכנה מסוימת למשל? תרשום את כל הפרטים האלה בקורות החיים גם כן.

– כשאפשרי השתמש באותם מילים וביטויים שהמודעה השתמשה בהם. מעסיקים רבים משתמשים בתוכנות מחשב לסינון קורות חיים על פי מילות חיפוש. ככל שיהיו לך יותר מילות מפתח כאלה בקורות החיים, ככה הסיכוי לקבל את העבודה יהיה גדול יותר.

כן, זה ידרוש ממך יותר עבודה מהבית בשביל לזכות בעבודה שלא עשית בעבר. אבל זה שווה את זה. כשזה נעשה בצורה טובה, לא רק שאתה יכול למצוא עבודה חדשה, אלא גם להתחיל לצבור את הניסיון הדרוש בשביל לבנות קריירה בריאה.

בהצלחה!