להפוך כל משבר להזדמנות: 5 הזדמנויות שבעלי עסקים צריכים ללמוד ולנצל

הזדמנויות שבעלי עסקים צריכים ללמוד

תחרות מאתגרת, רגולציה כבדה ומשבר הקורונה שטורף את הקלפים בכל פעם מחדש – המציאות העסקית בישראל הפכה לא פשוטה עבור בעלי עסקים. אך בו זמנית, חשוב לזכור שכל משבר מביא עמו שעת מבחן חשובה לגבי האופן בו העסק מתמודד. זוהי הזדמנות חשובה לרתום את המשבר כמנוע לפיתוח, להתאים את המודל העסקי לעת הנוכחית וליישם תהליכים חדשניים שיאפשרו לעסק לשחות עם שלל האתגרים. להלן 5 הזדמנויות שצריך ללמוד לנצל, כדי לשדרג את העסק בזמן משבר.

מכירות מאובטחות וחסינות קורונה – האתגר הגדול ביותר הוא האיסור על קבלת קהל, או במתכונת מצומצמת. הגבלות אלו אילצו בעלי עסקים רבים לחשוב מסלול מחדש. לפיכך, אימוץ תקן EMV יכול להיות בינגו למצבים אלו. באמצעות התקן, ניתן לבצע עסקאות בצורה חכמה ומאובטחת בכרטיס אשראי חכם – בעל שבב אלקטרוני. מסוף התשלום הנמצא בבית העסק קורא את השבב שעל גבי הכרטיס והעסקה מאושרת על ידי בעליו. בלי העברה מיד ליד, מאובטח והרבה יותר מהיר.

בחינת האפיק המועדף על הצרכן – משבר הקורונה יכול להיות טיימינג נהדר לפתיחת חנות וירטואלית ברשת האינטרנט. סקרים ומחקרים רבים כבר הוכיחו כי רכישת האינטרנט היא המועדפת על צרכנים רבים. חנויות דיגיטליות מאפשרות לצרכן הממוצע להשוות מחירים בקלות, לבצע רכישות במספר קליקים פשוטים ומשלוח עד לפתח הבית. בעידן הנוכחי, כמעט לכל עסק, יהיה נתח משמעותי מקהל היעד שכבר מחפש אותו אונליין.

להגיע לקהלים חדשים – אם עד כה החנות מכרה רק באזור בו היא נמצאת, כעת ניתן להרחיב את הפעילות לפריסה ארצית. כל שיידרש הוא להשקיע באתר אינטרנט, נוכחות דיגיטלית וחברת שליחויות טובה ואמינה, כדי שהמוצרים יהיו זמינים לכל רחבי הארץ.

שימוש בתוכנת הנהלת חשבונות מתקדמת – דווקא בתקופת משבר, בה הכל איטי יותר, נוצרת הזדמנות לעצור רגע ולחשוב איך ניתן להמציא את הגלגל מחדש ולשדרג את העסק. לפיכך ובגלל שתוכנת הנהלת חשבונות היא הידיים והרגליים של בית העסק, המאפשרת אפשרויות כגון: ניהול מלאי, ניהול ספקים, דו"חות רווח והפסד'מומלץ להצטייד בתוכנה יעודית לניהול הסוג הספציפי של בית העסק כמו תוכנה המיועדת לניהול מסעדות למשל. כך היא תכלול אופציות נוספות שאינן כלולות בתוכנות כלליות.

שימוש במסופי אשראי ניידים – אם חשבנו שהכסף המזומן יישאר איתנו לעוד כמה שנים, משבר הקורונה ביטל אותו כמעט לגמרי עם שלל פיצ'רים חדשניים. אחד מהם, הוא שימוש במסופי אשראי ניידים, שקלים לתפעול ושינוע, וכן ניתן לקחת את המסוף מחוץ לבית העסק. למשל, עמדות מכירה בשטח, קופות כרטיסים, דוכנים ואף שימוש במסעדה עד שולחן הלקוח. בנוסף, ניתן להשתמש גם כאשר העובדים יוצאים לשטח, כגון שירותי משלוחים.