האמת שמאחורי המיתוסים – חברת כח אדם

בין אם מדובר בתקופת מיתון או שגשוג – תמיד יש צורך בעובדים איכותיים חדשים ותמיד יש אנשים מהצד השני אשר מבקשים להתקבל למקום עבודה חדש. במקום שהחברה תשקיע מאמצים לצד זמן רב בחיפוש אחר כח האדם המתאים ביותר, ובמקום שעובדים יבזבזו את זמנם בשליחת קורות חיים באופן בלתי ממוקד, טוב להכיר את הצינור אשר מחבר בין צורך למענה, טוב להכיר חברת כח אדם  אשר מסייעת להתאים כראוי בין עובד למקום תעסוקה חדש.

ללא עלות

לצד העובדה שחברת כח אדם הינה חברה מאוד יעילה שעשויה לייעל עד מאוד את העבודה עבור שני הצדדים, עדיין אנשים עשויים שלא להבין את סך היתרונות. אי לכך אנו מבקשים להציף מגוון טעויות נפוצות לצד העובדות שבשטח. ראשית נציין שעובדים רבים טועים לחשוב שהם הצד שמשלם לחברת כח אדם. ובכן אין זה כלל נכון, וזאת כי מדובר בשירות ללא תשלום. אם כן מי משלם? חברת כח האדם מרוויחה רק דרך החברה שלה היא מספקת את העובדים. אי לכך מדובר אך ורק ביתרון, כלומר לצד של העובד אין מה להפסיד, אלא הוא רק זוכה להגדיל את סיכוייו למצוא מקום עבודה חדש.

עבודה ארוכת טווח

טעות ידועה נוספת גורסת שחברת "כח אדם" יעילה רק עבור מציאת עבודה לתקופה קצרה. ובכן נכון שלא פעם העבודות מתמקדות בשלושה חודשים, אך אין זה הכרח. ניתן למצוא דרך חברות כח אדם גם עבודה ארוכת טווח, ואף ראוי לדעת שלא פעם חברת הכח אדם מהווה הזדמנות פז על מנת להיכנס למערך החברה באופן מסודר, ולו כי ניתנת הזדמנות להפוך לעובד מהשורה.

 יתרון יחסי

לצד העובדה שידוע שחברת כח אדם מגדילה את הסיכויים למצוא עבודה, אנשים טועים לחשוב שהם יכולים להסתדר גם ללא אותה הכוונה. ובכן פה ראוי לציין שאין זה מדויק, וזאת כי נכון שכיום באמצעות הרשת ניתן לפנות ישירות למייל החברה ואף לקבוע ראיונות עבודה, אך יחד עם זאת יש להיות מודעים שלא מעט חברות מעדיפות להעביר ראיון מול מתמודד שמגיע דרך חברות כח אדם, וזאת כי באופן שכזה הן יודעות שהוא כבר עבר סינון ראשוני ונבחר מבין לא מעט מתמודדים אחרים, ועל כן רוב הסיכויים שמרואיינים שעברו את שלב הסינון הראשוני יקבלו מראש נקודות זכות.

מגדילים את הסיכויים

ציינו שחברות מעדיפות לראיין מועמדים שעברו דרך צוואר הבקבוק של חברת כח אדם, אך פה נחדד שישנו יתרון נוסף, וזאת כי לצד העובדה שכיום ניתן למצוא לא מעט מודעות דרושים ברשת, עדיין יש להבין שיש חברות אשר פונות אך ורק לחברות כח אדם על מנת למצוא עובדים חדשים, וזאת מבלי לפרסם באפיקים נוספים. כמו כן באופן שכזה גם העובד יכול לקבל יותר מידע מראש ולהיערך לראיון העבודה יותר טוב.