בנייה קלה בצפון

אחת השיטות המתקדמות והיעילות ביותר כיום לבניה של מבנים חדשים היא בניה קלה. זוהי שיטת בניה אשר רוב היצור שלה נעשה במפעל וחלקים המובנים מגיעים אל השטח שם הם מורכבים האחד אל השני. מכיוון שלא נדרש כוח עבודה רב ושתהליך היצור הינו פשוט ונוח גם העלויות של בניה מסוג זה הן נמוכות יותר. בניה קלה נעשית מחומרים שונים אשר כל אחד מהם מתאים למבנים אחרים למשל גבס, אלומיניום, עץ או סוגים שונים של פלדה. כיום ניתן לבנות מחומרים אלו גם תוספות שונות לבתים אך גם בתים שלמים החל מהיסוד. 

שלבי הבנייה

שיטה הבניה הידועה והמקובלת ביותר בעבר הייתה בניה בעזרת לבנים. כיום עם השינויים הרבים שחלים בעולם גם תחום הבניה השתנה רבות וכיום ניתן למצוא צורות בנייה פשוטות, קלות ומהירות יותר, בדקו בנייה קלה בצפון. בניה קלה הינה אחד התחומים הנפוצים והבולטים ביותר כיוון שיש לה יתרונות רבים אשר הופכים אותה ליעילה מאוד. על מנת להתחיל ולבנות בצורה זאת יש בראש ובראשונה להקים את השלד של המבנה על פני השטח. לאחר מכן נפרשים כל צינורות המים והביוב, תשתיות החשמל והתקשורת ועוד. בשלב הבא מותקנים הקירות ונעשה חיפוי מבפנים ומבחוץ. השלב הסופי של הבניה כולל את הרכבת הדלתות, עבודות הסניטציה וכמובן הצבע. ניתן לראות בניה מסוג זה בכל רחבי הארץ בין אם מדובר באזורי הדרום או הצפון, בעיקר במושבים, יישובים או קיבוצים. 

טיפים לבנייה קלה

גם כאשר אנו בוחרים בשיטת בנייה קלה חשוב שנשים לב למספר פרמטרים חשובים על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבור המבנה עליו אנו עובדים. תחילה יש לשים לב לתנאי האקלים באזור הבניה שלנו. חשוב לשים לב למזג האוויר השורר באזור והן לתנאי ההצללה שיש במקום. כמו כן, יש לשים לב ליחס בין החלונות לבין הרצפה, למקורות אוורור שיאפשרו לכם לחוש בנעימות בחלל הבית ועוד. כמובן שעוד קודם לתחילת הבנייה יש לבחון כי כל האישורים להם אתם זקוקים על מנת להתחיל ללמוד אכן עומדים לרשותכם. תכנון מוקדם של הבנייה והתחשבות בכל התנאים תעזור לכם להגיע אל התוצאה הטובה ביותר.