כבל טעינה לרכב חשמלי

המשפט הידוע "תגיד יש לך כבלים?" מקבל צביון חדש לגמרי, עם הגעתם של ציי רכבים חשמליים במגוון דגמים שהולך ומתרחב, ובמחירים ההולכים והופכים את הרכבים הללו לפופולאריים בישראל. כבל טעינה לרכב חשמלי הפך למוצר יסוד אצל רבים, כתוספת לכבלים הישנים המוכרים להדלקה במקרה הצורך.

שלא כמו צינור הדלק בתחנות הדלק בכל העולם, עם פיות סטנדרטיות שכל רכב השותה דלק יכול לקבל, הרי שעולם הטענת הרכבים החשמליים דומה יותר ויותר לעולם הסלולאריים החכמים – כל דגם של מכשיר עם מטען משלו, ולעיתים אף אותו הדגם משנה אחרת יבקש מטען אחר. לכן יש צורך להבין איזה כבל טעינה מתאים לרכב החשמלי שלכם.

סוגים של כבל טעינה לרכב חשמלי:

כמו בכל מוצר, גם כבלים לטעינת רכבים חשמליים מגיעים בדגמים ואפשרויות שונות, לכן כדאי להכיר את התכונות החיוניות לכבל טעינה איכותי לרכב שלכם:

  • התאמה לרכב – הדבר הראשון במעלה, התאמה של כבל הטעינה לרכב החשמלי שלכם, שכן, כפי שתיארנו ישנם כבלים שונים לרכבים שונים
  • תקן – לא רק התאמה מכאנית, חשוב לזכור כי מדובר בהטענה חשמלית, דבר שיש לקחת ברצינות רבה. יש לבדוק שכבל הטעינה שאתם רוכשים עומד בתקן הבינלאומי, לבטיחותכם, לבטיחות הרכב שלכם והמטען עצמו
  • עמידות למים – מעבר לתקינות הכבל, הרי שעמידותו בפני מים חיונית לשמירה על המצבר, המטען, והחיים שלכם, מה שמדגיש עוד יותר את חשיבות בדיקת התקן.

התאמת כבל טעינה לרכב חשמלי בהטענה מהירה או רגילה:

לא כל המטענים נוצרו שווים, וגם לא כל הכבלים יוצרו זהים, והיכולת של הכבל לקבל הספקים שונים בהתאמה לרכב ולמטען שפגשתם תאפשר לכם גמישות רבה בהטענת הרכב שלכם, מבלי להיתקע בלי עמדה תואמת (בייחוד אם מדובר במטען ציבורי כמובן, וגם בהתאמה ראשונית למטען הביתי שלכם).

בכל הנוגע לסטנדרט גבוה ומחייב בכבל טעינה לרכב חשמלי, הרי שהכבל צריך להגיע עם אפשרות מפורשת וחד משמעית לתת מענה להטענה רגילה ("איטית") ולהטענה מהירה, בכדי לתת לכם אפשרות לטעון כפי רצונכם ובהתאמה ליכולות המטען המזין את הרכב.