מהו רישיון יצרן מזון?

ייצור מזון הוא עסק מורכב ומשמעותי. כל מאכל שיוצר חייב לעמוד בתנאים מחמירים מאוד על מנת שהמוצר יהיה ראוי למאכל אדם ויהיה חף מסיכונים או תופעות בלתי רצויות. כדי לעמוד על המשמר ולמנוע מצבים בהם יצרנים מוציאים מאכלים אשר אינם בטוחים לצריכה, קיים בישראל חוק המחייב כל יצרן מזון שהוא, ורק מי שעומד בתקנות יקבל את הרישוי ליצר מזון.

כיצד מקבלים את הרישיון?

רישיון יצרן מזון ניתן לייצרן לאחר תהליך מוגדר הכולל שלבים שונים; הגשת בקשה, הצגת מסמכים, בדיקה של טכנולוג מזון וכן הלאה. כל השלבים האלו ועוד אחרים, מטרתם אחת היא – לוודא כי יצרן המזון יוצא לדרך ומתחיל בייצור מזון רק לאחר שבטוח שהוא מסוגל לעמוד בתנאים הנדרשים, וכי כל המאכלים שהוא ייצר יתאימו לדרישות של חוק רישוי המזון. חוק רישוי המזון מפרט תנאים שונים אשר נועדו להבטיח כי המפעל עומד בדרישות וכי כל המאכלים שיוצאים מהמפעל מתאימים לדרישות וכי אין בהם כל סיכון או חשש.

איך עוברים את התהליך הזה?

כדי לקבל את רישיון היצרן צריך לעבור תהליך לא קל. מדובר על שילוב של שני מרכיבים.

  1. ביורוקרטיה – התעסקות עם מסמכים, אישורים ואנשי מקצוע אשר כולם צריכים לקחת חלק בתהליך.
  2. התאמה – יש לבצע פעולות שונות להתאמה מיטבית של המפעל לייצור המזון. זה כולל בחינת השטח של המפעל והתאמה לדרישות, עבודה מול טכנולוג מזון, הגשת גרמושקה ועוד.

כדי לצלוח את תהליך קבלת רישיון יצרן מזון במהירות, חשוב להיעזר בחברה מקצועית כמו חברת Prosafe Food המגישה מענה בענף זה. החברה מלווה את החברה ועושה למענה כל פעולה נצרכת בדרך לקבל את האישור להפעיל את ייצור המזון בהתאם לתוכניות ולפי הנהלים הנדרשים.