סקר שביעות רצון

כל גוף עסקי פועל בתנאי תחרות קשה ועומדים מולו מתחרים רבים שנלחמים על תשומת ליבו וכספו של הלקוח. גופים אלו ואחרים נוספים חייבים לפעול ביעילות מרבית כדי לא לאבד לקוחות קיימים. מעבר לשימור לקוחות, הם חייבים לחפש כל העת לקוחות חדשים, ובנוסף, למצוא נישות חדשות כדי להגדיל מחזורי עסקים. הלקוח הוא השופט הראשי והעיקרי של השירות ודעתו חשובה מאוד. סקר שביעות רצון שנערך על פי מודלים שונים וחשובים הינו דרך טובה לשמוע מה הוא חושב על המוצר או השירות ואיכותם.

סקרים מגוונים

סקר כזה יכול להיערך באמצעות הטלפון, המייל, או בפנייה אישית ונערך בנסיבות שונות. לעיתים, הוא על בסיס קבוע, לעיתים, לאחר שירות שמוגש ללקוח. יש סקרי שביעות רצון הנערכים במקום או לאחר מספר ימים. חברות המתמחות במחקרי שוק קובעים יחד עם הלקוח את סוג הסקר בהתאם לצרכים. מומחים להכנת וביצוע סקרי שוק מגיעים מתחום השיווק, המכירות והפסיכולוגיה ומכינים שאלות מתאימות עליהן עונים הנשאלים. התשובות הניתנות הן מדרגה של שביעות רצון רבה ועד לחוסר שביעות רצון כללי.  השאלות הנשאלות הן על המוצר או השירות, על נחיצותו, איכותו, מצבו ביחס למתחרים בשוק ועוד.

סקר לעובדים

סקר שביעות רצון אחר נעשה לעובדי  העסק עצמם ובאמצעותו ניתן לבדוק את איכות השירות מזווית אחרת. העובדים נחשפים לטענות הלקוחות או לחילופין, לשביעות רצונם. הם יכולים להעביר את המידע שצבור אצלם בצורה בלתי אמצעית לסוקרים ומספקים נתונים אחרים להשוואה. סקרי שוק נערכים בדיסקרטיות רבה ובכלי מדידה שונים תוך כדי שמירה על אתיקה מקצועית. התשובות מנותחות והמומחים מספקים למזמין דו"חות שכוללים גם ניתוח תוצאות וגם המלצות לפעולות שונות.

תרומה לעסק

מנהלים רבים מנצלים את הסקרים לטובת קידום ענייני העסק. הסקרים יכולים לסייע בבחירת מודל שישמש מנוע צמיחה עתידי. לעיתים, הם יאששו מידע קיים על טיב המוצר או השירות ואיכותו, לעיתים, יביאו להחלטה על שיפורים ועוד. בכל מקרה, הם נועדו לקבלת החלטות אופרטיביות שחשיבותן רבה לכל עסק. כל השקעה כספית מחייבת הוצאת כספים, תכנון לאורך זמן רב ומאמצים נפשיים. סקרי שביעות רצון תורמים לקבלת החלטות נכונות.