פתיחת חברה בע"מ – כיצד עושים את זה בצורה נכונה

אחד השלבים החשובים בהתפתחות עסק, הוא המעבר שלו מרישום מסוים במס הכנסה לרישום אחר. אצל עצמאים זה קורה כאשר עוברים מעוסק פטור לעוסק מורשה, לעומת זאת בקרב חברות זה פועל מעט שונה. 

דוגמא טובה לכך, היא פתיחת חברה בע"מ. מדובר על תהליך טבעי שמתרחש כאשר רוצים לפתוח חברה אשר תפעל בשוק באופן חופשי. באמצעות פתיחת חברה בצורה כזו, אפשר ליהנות מיתרונות מבחינה כלכלית ומבחינה בירוקרטית, ומנגד זה מחייב דרך התנהלות מסוימת, כבר בשלב הפתיחה ובשלבים מתקדמים יותר. הכוונה היא, שיש לפעול בצורה מסוימת מול רשויות המס, מול העובדים, ספקים, לקוחות וגורמים אחרים. 

לפני שנסביר כיצד מתבצע התהליך, חשוב לדעת מה זה אומר בעצם פתיחת חברה בע"מ. למעשה, כל אחד שרוצה לפתוח חברה יעשה זאת כך, על מנת שיוכל להגן מבחינה משפטית (ברגע שפותחים חברה בע"מ, אז החברה הופכת ליישות משפטית בפני עצמה, ואי אפשר לתבוע את הבעלים באופן אישי אלא במקרים נדירים וחובות החברה לא חלים עליו) וכן על מנת שייגן על עצמו מפני דרישות שונות במס הכנסה. 

כיצד מתבצע התהליך בפועל? 

היום קל מאוד לפתוח חברה בע"מ. אפשר לעשות זאת דרך עורך דין (קראו באתר https://lawyerhaifa.co.il), דרך גורמים שעוסקים בתחום באופן ישיר, אך אפשר גם לעשות זאת באמצעות אתרי אינטרנט שונים שנותנים את האופציה הזאת. 

ברגע שפותחים חברה בע"מ, נוצר לה תקנון, היא מקבלת את האישורים הנדרשים, נפתח תיק בצורה מסודרת ולמעשה כל הפעילות העסקית מוגדרת בצורה שונה, מתאימה לסוג כזה של חברה. בכל מקרה, חשוב מאוד לעבוד עם אנשי מקצוע צמודים, זאת על מנת לבצע את התהליך בצורה נכונה ומבוקרת, על מנת לא לפספס שום דבר.