הטפסים הנדרשים לצורך תיאום מס

יש אנשים אשר עובדים בשתי עבודות או יותר, זה יכול להיות אדם שעובד במשרה מלאה ומשלים הכנסה בעוד משרה של כמה שעות נוספות, או מישהו שעובד בחצי משרה במקום אחד ועוד חצי משרה במקום אחר, מישהו שעובד כשכיר אך גם כעצמאי ועוד. עצם זה שאדם עובד במספר מקומות בו זמנית ובכדי שלא ישלם מס גבוה ומיותר כדאי לאותו אדם לבצע תיאום מס מול הרשויות.

מה זה בדיוק תיאום מס

תיאום מס זהו תהליך המבוצע מול הרשויות אשר תפקידו למנוע גביית מיסים מיותרת. כאשר אדם עובד במספר מקומות עבודה בו זמנית המעסיק הראשי יכול במסגרת חישוב השכר לשלם מס רב יותר ממה שצריך לשלם וזאת משום שיהיה בידו מידע חלקי על העובד, תיאום מס נועד בדיוק כדי למנוע זאת ולאפשר למעסיק לשלם עבור הוד שלו את גובה המס הנכון. 

אילו טפסים נדרשים לצורך תיאום מס

לאילו שתוהים איך עושים תיאום מס, כדאי לדעת כי כדי להגיש בקשה לתיאום מס יש למלא טופס רשמי של רשות המיסים, אליו מצרפים מסמכים שונים המאמתים את הסיבה בשלה מוגשת הבקשה לתיאום המס. למשל צילום של תלושי שכר של מקומות העבודה השונים, צילום של קצבאות שונות המשולמות, אישורים על קבלת תשלומים שונים כמו מרצים, אמנים ועוד, אישורים על תשלומים שונים כמו דמי לידה, אבטלה, תעודת עולה, אישור על מקום מגורים במידה ומדובר על מגורים בישוב המקנה הנחה ועוד, למעשה כל מסמך המעיד על ההכנסה האמיתית של האדם ומה הזכאויות שלו מבחינה של נקודות זיכוי והטבות.

להיכן מגישים את המסמכים

תיאום מס נעשה מול רשות המיסים, אפשר לבצע אותו באופן עצמאי ישירות מול הרשות דרך אתר רשות המיסים או על ידי הגעה פיסית למשרד של פקיד השומה או על ידי המעסיק הראשי אליו מועברים המסמכים השונים והוא מטפל בתיאום המס עבור העובד מול הרשויות. אופציה נוספת היא לפנות לחברות המתמחות בכך רק חשוב לדעת שלרוב מדובר על שירות בתשלום.

כדאי לקרוא מידע בנושא החזרי מס על משיכת כספי פנסיה באתר TAXREF.