מה עושה בודק שכר

כל עובד במקום עבודה, זכאי לקבל את שכרו על פי מה שסוכם בינו לבין מקום העבודה. אך מעבר לשכר, ישנם היבטים נוספים שצריך להתייחס אליהם, בין אם זה על פי החוק ובין אם זה על פי מה שסוכם בינו לבין המעסיקים, ביום בו בחר לעבוד אצלם. 

למשרד העבודה יש אינטרס שהמעסיקים יעמדו בתנאי החוק וישלמו לעובד את מה שמגיע לו. האינטרס הזה נובע משתי סיבות עיקריות, הראשונה היא בשביל שהעובדים יקבלו את שכרם ויוכלו לפרנס את משפחתם (וכמובן בשביל למנוע מצב בו הם יפסיקו לעבוד), הסיבה השנייה היא, אם חלק מהמעסיקים לא יקיימו את החוק, אז גם אחרים לא יקיימו, והמדינה תצטרך להתמודד עם קשיים חברתיים וכלכליים משמעותיים. 

הפתרון שהמדינה יצרה, מלבד חקיקה, הן ביקורות מסוימות אשר באות לוודא שאכן המעסיקים משלמים את מה שנדרש מהם. על מנת להיערך לביקורות כאלה, המעסיק יכול לשכור בודק שכר שיוודא שאכן הוא עמד בתנאי החוק וההסכמים עם העובדים. אז מה עושה בודק שכר?

מה תפקידו של בודק שכר

ראשית, הוא בוחן את כל תלושי המשכורת של העובדים, אל מול ההסכמים השונים שנחתמו איתם. בין אם מדובר בהסכם קיבוצי או אחר. המטרה היא לוודא שאכן המעסיק עמד בתנאי ההסכם וביצע אותו כמו שצריך. חשוב לומר, על פי החוק החדש, המעסיק גם אחראי לוודא שנותני שירותי קבלן (ניקיון, שמירה, אבטחה או הסעדה), מספקים לעובדים את התנאים והזכויות על פי החוק. 

שנית, בודק שכר מוסמך מוודא שהמעסיק פעל על פי החוק. בין זה ביחס לימי מחלה, ימי מנוחה, וכל אלמנט אחר שקשור לחוקי העבודה. 

שלישית, הבודק מספק דוח מלא ומפורט, אשר יכול ללמד מה המעסיק עשה ומה לא.