אילו סוגי אתרים קיימים ומה אני צריך לעסק שלי?

סביר להניח שכבר יצא לכם לראות סוגים רבים ושונים של אתרים. עסקים שונים ייתכן ויזדקקו לאתרים מסוגים שונים. לכן כאשר אתם באים לבנות אתר לעסק שלכם, ליצירת הכנסה נוספת או אפילו כתחביב – כדאי יהיה להכיר את סוגי האתרים השונים כדי לדעת לכוון את חברת בניית האתרים לאתר שאתם רוצים לבנות. זאת כדי שבסופו של דבר תהיו מרוצים מבניית האתר שלכם. חברת ג'נסיס, המתמחה בבניית אתרים ושירותי מיתוג ופרסום לעסקים, עושה לכם סדר בנושא.

סוגי אתרים שונים שכדאי להכיר:

אתר תדמית – ככל הנראה האתר הפופולרי והנפוץ ביותר בקרב בתי עסק שונים. אתר תדמית הוא אתר סטנדרטי, הכולל מידע אודות בית העסק, עמודי מוצר/שירות וכמה עמודים ראשיים נוספים כמו צור קשר, תנאי שימוש, פרטיות, שאלות תשובות ועוד. ניתן אף לשלב אזור להעלאת פוסטים (מעין בלוג של העסק) לשיתוף תכנים בעלי ערך עם הגולשים שלכם. זוהי הבחירה הטבעית למרבית העסקים ועליה אפשר לבסס גם אתרים מתקדמים יותר עם מערכות ייחודיות, תוספת של חנות דיגיטלית ועוד.

אתר חנותבניית אתרים מסוג חנות נקראים גם אתרי מכירות או אתרי מסחר אלקטרוני. אלו אתרים המבוססים, כבר מדף הבית, להיות חנות שמוכרת מוצרים אונליין. כלומר החנות היא לא תוספת לאתר התדמית אלא כל האתר הוא מעין חנות המציגה מוצרים, אפשרויות הרשמה ורכישה אונליין, חיבור למערכת סליקה ואולי גם למערכת הנהלת חשבונות ועוד. התפריטים יהיו לרוב הקטגוריות של המוצרים וכו'. זהו אתר המתאים לבתי עסק שהם למעשה חנות או רשת חנויות המעוניינים לשווק את המוצרים שלהם אונליין.

אתר קטלוג – זהו אתר שמבוסס בעיקרו על גלריות שונות. בדרך כלל נקרא גם אתר פורטפוליו. מציג תיק עבודות של בעל העסק. מתאים לעסקים בתחום העיצוב, אדריכלות, צילום וכו'.

אתרי לימוד – אתרים המאפשרים למשתמשים ללמוד שיעורים אונליין, להירשם למסגרת לימודים פיזית ועוד. רוב האתר יעסוק בתחומי הלימוד, בשיווק הקורסים ו/או השיעורים, מסלולי תואר ועוד. אתרים חינוכיים לילדים עשויים לשלב משחקי לימוד אטרקטיביים.

אתרי פורטל/חדשות – אתרים המשתפים כמות גדולה של תוכן מסוגים שונים. לעתים יהיו ממוקדים לנישה אחת כמו פורטל רכבים או פורטל בעלי חיים ולעתים יהיו כלליים יותר ומקיפים מגוון רחב יותר של נושאים.