היכן תמצאו את אבקות החלבון הזולות בישראל?

אבקות חלבון משמשות בעיקר ספורטאים ומפתחי גוף, והן מכילות ריכוז גבוה של חלבון איכותי לצורך בניית השרירים לאחר אימון. בדומה לאבקת חלבון, אבקת חלבון גיינר מכילה חלבונים אך בשונה, היא מכילה ריכוז גבוה יחסית של פחמימות. היתרון שבכך הוא שגיינר יכול מדי פעם להחליף ארוחה משום שהיא מכילה חלבונים איכותיים, חומצות אמינו BCAA החיוניות לתהליכי צמיחה וגדילה, פחמימות פשוטות ומורכבות התורמות לאנרגיה זמינה בגוף, ויטמינים ומינרלים.

אבקות חלבון

כך למעשה, הגוף מקבל מאבקת חלבון גיינר תוסף תזונה עשיר בקלוריות אשר מסייע להעלות מסת שריר ומשקל גוף בצורה פשוטה, יעילה ונוחה.  אבקת חלבון וגיינרים מתאימה לכל האנשים אשר ברצונם לצרוך כמות קלוריות חיצונית לתפריט התזונה הקבוע שלהם, ולהעלות את מסת השריר ואת משקל גופם. אבקת חלבון גיינר מכילה בממוצע בין 300-500 קלוריות במנת הגשה. המטרה היא בד״כ להוסיף כמות קלוריות גבוהה לתפריט התזונה היומי ולאפשר עלייה בטוחה במשקל הגוף. אין צורך להוסיף פחמימות נוספות לאבקת חלבון גיינר, זאת משום שהכל כבר נמצא בתוכה, מה שמקצר את זמן ההכנה של הארוחה, ובכך מתאים לאנשים נטולי זמן פנוי, ומאפשר לגוף ליהנות ממגוון רחב של רכיבים תזונתיים.

ספורטאים

מה מומלץ לעשות לפני שרוכשים אבקת חלבון גיינר?

-לבדוק שהאבקה בעלת תקן GMP (תקן בקרה מחמיר), שהיא מאושרת ע״י מנהל המזון והתרופות האמריקאי וע״י משרד הבריאות הישראלי. בשוק האבקות קיימים חיקויים רבים ולכן חשוב לוודא שהמוצר מקורי ובעל התקנים המתאימים.

-כדאי לבדוק את היחסים בין חלבון לפחמימה ולהתאים אותם למטרות הספציפיות שלכם. הבדל היחסים בין השניים הוא ההבדל העיקרי אשר מהווה את השוני המהותי בין אבקה לאבקה. לאנשים רזים מומלץ לצרוך אבקת גיינר עם יחס שבין 1:5 לטובת הפחמימה. לעומת זאת אנשים בעלי משקל גוף נורמלי ורוצים כמות גבוהה של חלבון יצטרכו לשמור על יחס של 1:3. לאנשים בעלי נטייה להשמנה מומלץ שלא לצרוך גיינר עשיר בפחמימות אלא לשמור על יחס של 1:1.

בעקבות השוני ביחסים ובהיותו של גיינר עשיר בפחמימות ובחלבונים מומלץ שכל אחד יתאים לעצמו את הגיינר המתאים לו לפי מבנה גוף, משקל, גובה, תזונה וכמובן מטרותיו וצרכיו האישיים. לכן מומלץ  להימנע מאבקות גיינר ה״מתאימות לכולם״.

יתרונותיה של אבקת חלבון גיינר

-רוב האבקות מכילות אנזימי עיכול המסייעים להקלה בתהליך העיכול ומשפרים את רמת הספיגה בגוף.

-אבקות גיינר משלבות בתוכן סוגים שונים של חלבונים על מנת לאפשר מגוון רחב של מהירויות ספיגה, המעודדות תהליכי בנייה לאורך זמן.

-כל אבקות גיינר מכילות חומצות אמינו BCAA מסועפות אשר יעילות לתהליכים שונים בגוף ומסייעות לתהליכי סנטוז של חלבונים בתום האימון.

למידע נוסף על גיינרים לעלייה במסה