איזה מסלולי משכנתא כדאי לקחת?

מצבים פיננסיים עלולים להשתנות במהירות. זה יכול לקרות עקב אובדן הכנסות, ריבוי הוצאות לא צפויות ותרחישים מפתיעים שיצרו שינוי מהותי במצב הכספי של הלווים. כשהם לקחו את ההלוואה מצבם הכספי היה תקין, אך לאחר שנים רבות דברים עלולים להשתנות ולהתהפך ולכן יש להיעזר ביועץ משכנתא, הכירו מומחה בתחום בשרון.

מסלולי משכנתא 

המגמה היא להשתדל להיערך מראש לכל תרחיש אפשרי ולקחת משכנתא שבנויה מכמה מסלולים וזאת כדי לפזר את רמת הסיכון.

המסלולים המרכזיים הם מסלול בריבית משתנה, כך שאי אפשר אם התנודות יהיו לכאן או לכאן על פי ההחלטות של בנק ישראל, מסלול במשכנתא קבועה שאינה משתנה לאורך כל התקופה גם אם היא מעט גבוהה, היא עדיין שומרת על מסגרת קבועה של גובה התשלומים וריבית פריים, שבה הפריים הוא קבוע והאחוזים הם מעל או מתחת, לריבית הקבועה במשק.

אם הלקוח היה לוקח משכנתא בנתיב אחד, הסיכונים שלו היו מאד גדולים ולעיתים הקפיצות הכספיות שעלולות לקרות עקב כך, ייקרו את המשכנתא כולה ואת גובה התשלומים החודשי בפרט, דבר שיקשה מאד על ההתנהלות של משק הבית.

מסלולים בהתאם להצעת המחיר של הבנק 

יועץ משכנתא בוחן על פי הצעת המחיר של הבנק, מהם המסלולים הכדאיים ביותר ועל פי מידע זה הוא מחליט איך לחלק את מלוא סכום ההלוואה, ראו דוגמא בקישור. כמו לדוגמה הלוואה של 900.000 ₪ הוא יפצל לשלושת המסלולים בחלקים שווים, או בחלקים שונים.

מקצועיות ההחלטה של מי שעוסק בכך באופן יום יומי היא עצומה, בדרך זו הוא יוצר חיסכון מאד מהותי בסך העלויות של החזר המשכנתא גם ברמה החודשית וגם בסך ההחזרים עד תום התשלומים, גם אם מדובר על עשרים או שלושים שנה.