פנסיה לעצמאיים

כל שכיר יודע שמדי חודש בחודשו הוא מפריש סכום כלשהו מהשכר שלו לכספי הפנסיה שלו. כספי הפנסיה הוא כסף המצטבר מדי חודש בחודשו כאשר המטרה היא לאפשר לאדם לחיות בכבוד כאשר הוא מגיע לגיל פרישה על פי חוק, בו הוא איננו חייב לעבוד. גיל הפרישה בישראל עומד על גיל 62 לנשים וגיל 67 לגברים. לעיתים בשל סיבות שונות האדם יכול לצאת גם לפנסיה מוקדמת ולהשתמש בכספי הפנסיה שלו, אך כל משיכה של כספי הפנסיה שלא בזמנה תגרור אחריה קנס כספי גדול ועל כן, רצוי לשמור את הכסף ולהוציא אותו רק בזמנו. בעוד ששכירים אינם יכולים לקבוע האם להפריש מדי חודש כסף לקרן הפנסיה שלהם, עד שנת 2017, עצמאים לא היו מחויבים בהפרשה לקרן פנסיה. אולם החל משנה זאת, גם עצמאיים מחויבים להפריש משכרם לקרן פנסיה.

> קראו גם על ייעוץ פנסיוני לחברות בלינק הזה

תוכן עניינים

פנסיה לעצמאיים

כאמור, לא כל העצמאיים טרחו במהלך השנים להפריש כספים לקרן פנסיה כלשהי, אולם משנת 2017 הוחלט כי על פי החוק גם עצמאיים חייבים להפריש מדי חודש בחודשו כסף לכספי הפנסיה שלהם. לפי החוק דמי הביטוח הלאומי לעצמאיים יופחתו וזאת בתנאי שהם יפרישו משכרם החודשי לחיסכון פנסיוני בקופת גמל. המטרה היא בעצם לייצר רשת ביטחון עבור עצמאים כך שבגיל פרישה הם יוכלו להסתמך על הכסף שהפקידו. לחוק זה מחויב כל עצמאי מגיל 21 ועד גיל 60. עצמאי שגילו מעל גיל 55 מאז מועד תחילת החוק איננו חייב בהפרשה לקרן פנסיה.

כיצד תדאגו להפרשה איכותית לקרן פנסיה כעצמאיים?

בכדי לדאוג להפרשה לקרן הפנסיה שלכם כעצמאיים בצורה הטובה ביותר בהתאם לכל הנתונים שלכם, חשוב מאוד שתבחרו בשירותיו של יועץ פרישה פנסיוני מקצועי ומנוסה בכתובת זו, אשר באמצעות ייעוץ ספציפי עבורכם בהתאם לצרכים שלכם, יעניק לכם כעצמאיים את האפשרות להנות מעתיד טוב ובטוח יותר באמצעות הפרשה מתאימה לקרן הפנסיה שלכם.