איך מייצרים יהלום בתנאי מעבדה

חוקרים שונים ביצעו כמה סוגי ניסויים לאורך מאות השנים האחרונות כדי להגיע לדרגת ייצור של יהלומי מעבדה אשר קרובים מאד בנראותם ליהלומים הטבעיים הממוקמים עמוק באדמה וגדלים בה לאורך מאות שנים. מדובר במשימה לא פשוטה ולכן נערכו ניסיונות לאורך תקופות כה ארוכות.

רק בשנים האחרונות הצליחו למצוא שיטה אשר משלבת נתונים כימיים עם נתונים פיזיקליים ובאמצעותה, מצליחים לייצר יהלומים אשר נראותם ואיכותם הן הקרובות ביותר ליהלומים הטבעיים.

> ראו טבעות יהלומים בלינק https://smart-diamond.net/rings

ייצור יהלומי מעבדה 

כדי לייצר יהלומי מעבדה מבצעים בשלב הראשון הכנה של שטח הייצור. דואגים שתהיה בו טמפרטורה גבוהה וגם לחץ אטמוספרי גבוה וזאת בדומה לתנאים הקיימים בטבע ואשר מאפשרים את צמיחתם של היהלומים.

בשלב השני מחממים גרפיט שהוא חומר כימי שהרכבו המולקולרי, הוא הקרוב ביותר לפחמן טהור. תהליך העיבוד שלו יוצר יהלום סינטטי בדרגת עמידות ואיכות גבוהה. לאחר הליך של חיתוך מדויק, ליטוש מוקפד וניקיון של האבן, אפשר לראות כי מדובר באבן שהיא בטיב מעולה, דומה מאד לאבן המקורית.

ייצור של יהלום מעבדה הוא זול יותר מערכו של היהלום אשר נמצא פרקי זמן עצומים בתוך האדמה ולכן גם מחירו לצרכן כמו כאן הוא קטן באופן מהותי, המחיר לרכישה נע סביב חמישים אחוז. 

מעבדה לייצור יהלומים מלאכותיים 

המעבדות המקצועיות אשר עוסקות בתחום זה, מייצרות לאורך השנה כמויות גדולות מאד של יהלומי מעבדה בגדלים של אחד, שניים ושלושה קראט . בדרך כלל הייצור הוא של פריטים קטנים להבדיל מיהלומים גדולים אשר מוצאים בכרייה באדמה.

מדובר בהליך כימי שיש לבצע אותו בדיוק על פי ההוראות המפורשות כדי להגיע לתוצאה האיכותית והמדויקת ובהתאם לתהליך הנכון שנקבע במחקרים שנעשו בשנים האחרונות בתחום ייחודי זה.