פיתוח אריזות הוא תהליך שחייב לעבור חלק

המטרה העיקרית של אריזות היא עטיפת מוצרים. כך גם ניתן להבטיח לוגיסטיקה חלקה, ולספק הגנה נאותה על המוצר. במקרים רבים, תהליך נכון של פיתוח אריזות משמש כאמצעי מידע ושגריר מותג שמשפיע על העדפות כגון התנהגות רכישה של צרכנים.

מסיבה זו, אריזות שמתוכננות היטב חיוניות לתוצאה הסופית. התהליך צריך גם לכלול עמידה במגוון אין סופי של דרישות לקוחות, כך שניתן להבין למה פיתוח אריזות הוא תהליך חיוני בתוצאה הסופית של האריזות.

פיתוח אריזות עם  דגש על הקונספט

אריזות משפיעות על תחומים רבים בחברה שיכולים להועיל זה לזה. לכן הקונספט של פיתוח אריזות משלב את כל התחומים והמחלקות על מנת להשיג את הדרישות. כך, למשל, מחלקת רכש רוצה במקרים רבים לנהל משא ומתן על מחיר סביר, ומחלקת השיווק משתמשת באריזות ככלי תקשורת.

במחלקת הייצור, האריזה חייבת להיות מיוצרת בצורה חלקה במכונות על מנת להבטיח תהליך ייצור חלק, ובמחלקת אחסון לוגיסטי, יש לתת את הדעת על אפשרויות חסכון ומשלוח נגיש. לכן, כל מחלקה בחברה תורמת לתוצאה הסופית של האריזה. על מנת להימנע מפגישות שגוזלות זמן יקר וכסף, תהליך נכון של פיתוח אריזות מציע את התמיכה הטובה ביותר בתהליך זה.

מתחילים עם ניתוח בעיות נפוצות של אריזות

לפני שניגשים למשימת פיתוח אריזות, חשוב לבצע סקרים ולבדוק בחנויות סוגים שונים של אריזות ולנתח את שביעות רצון הלקוחות. הקריטריונים בשלב זה משתנים ממחלקה למחלקה, ועלויות החומרים הן גורם חשוב.

בהקשר זה, יש לקחת בחשבון גם עלויות ייצור, עלויות החלפה של כלים או תכנון אמנותי ועלויות עיבוד. שיקול חשוב לא פחות הוא יציבות האריזות ולכן יש לייצר אותן עם יכולות הגנה ספציפיות לדרישות הצרכנים.

ניתוח ערכים הוא אבן פינה לפיתוח אריזות

כשהקריטריונים הראשונים מוגדרים, נבדקים ומשוקללים עם כל הצוות במסגרת ניתוח הערכים ובהתאם לנהלים שנקבעו, ניתן לבסס מערך פיתוח אריזות בהשוואה להתפתחויות חדשות בתחום.

לאחר ניתוח הערכים, מהנדסי פיתוח אריזות מפתחים את האריזות בתהליך יעיל ומהיר, ובעבודת צוות שחוסכת זמן יקר ועלויות משמעותיות. התוצאות של תהליך שעובד כמו "מכונה משומנת" לא יאחרו להגיע, והן יתבטאו בצרכנים שמוכנים לשלם בשמחה על מוצרים שארוזים היטב.

פיתוח אריזות ותכנון נכון הוא עניין שכדאי להשאיר למומחים

הדרישות והפונקציות שנותחו בתהליך פיתוח אריזות מעובדות ישירות לתהליך תכנון האריזות. מקור מידע חשוב אחד עבור מהנדסי אריזות הוא אופי המוצר, שכן הדבר יאפשר להם להעביר את הדרישות המתקבלות על גבי האריזות.

השלב המוקדם של תכנון האריזות חייב לקחת בחשבון את תכונות האריזות, למשל, מוצר נושא עומד או מוצר שאינו נושא עומס, תהליכי אריזה אוטומטיים או ידניים, ונפחי אריזות, ואת כל הנתונים האלה יש לשלב בתהליך פיתוח אריזות.