המדריך הכלכלי לעסק מצליח

עסקים בישראל נוטים להיפתח, באותו הקצב שבו הם נוטים להסגר. משמע – בקצב מסחרר! בעוד שבישראל יש יותר עסקים שמדווחים על הצלחה (זאת לשנת 2018) מאשר בעבר.

ובכול זאת מיסוי כבד, תחרות ועלויות גבוהות של שכר דירה, ארנונה, והוצאות שוטפות של בית העסק – עלולים לגרום לאחוז לא קטן של בעלי עסקים שמחליטים לסגור את העסק. על הקשיים במיסוי ואודות התחרות, דיווחו יותר מ32 אחוזים מהעוסקים הקטנים בארץ. לכן חשוב לדעת כיצד מנהלים בהצלחה את בית העסק ואיך נמנעים מהוצאות כבדות. אז איך עושים זאת באמת? הנה  מספר דגשים שחשוב לשים לב אליהם:

קבלת ייעוץ פיננסי

לפני שפותחים חנות, בית קפה, סוכנות ביטוח, מאפייה ובעצם כל עסק: חשוב לקבל ייעוץ פיננסי מקצועי ממומחים בתחום הכלכלה. עם ניהול פיננסי נכון תוכלו לדעת יותר אודות עלויות הקמת עסק, אודות תזרים המזומנים שחייב להתקיים כדי שתחזיקו מעמד בשוק הצרכנות, כמו גם הפסדים צפויים, הוצאות, הכנסות נטו לאחר מיסים וכדומה. יועץ פיננסי טוב יספק לכם תשובה כנה על הכדאיות של פתיחת בית העסק.

החתמה על חוזים

חשוב בכול התקשרות שאין בה תשלום מידי בקופה, להחתים לקוחות על חוזה. לדוגמא: אם אתם רוצים להקים חברת שיפוצים, מומלץ שיהיה בינכם לבין הלקוח חוזה שיפוצים מסודר שמפרט עלויות כלכליות, הצעת מחיר, מחיר שעות עבודה נוספות, מחיר ציוד וחומרים + שיטת התשלום. בכך תוכלו לעגן בחוזה את כלל התשלומים התנאים והשירותים.

המדריך הכלכלי לעסק מצליח

תשלום מראש

דגש נוסף שיש לשים אליו לב הוא קבלת תשלום מראש, או לפחות קבלת מקדמה. לצערנו, יש לא מעט מקרים של התחמקות מתשלומים על ידי לקוחות ולאחר מכן מרדף לא נגמר של בעל העסק אחרי התשלום. לכן יש תמיד לגבות תשלום מראש.

תוכנת הנהלת חשבונות און ליין

כיום, כדי לחסוך זמן ומשאבים, רבים בוחרים להשתמש בתוכנת הנהלת חשבונות און ליין. התוכנה מספקת הנפקת מסמכים כמו חשבוניות, הזמנות, קבלות והצעות מחיר. בכך אפשר לשלוח כל מסמך במייל ולאבטח אותו עם חתימה דיגיטאלית.

רואה חשבון מעולה

חשוב שילווה אתכם רואה חשבון מעולה שיספק לכם שירות הנהלת חשבונות איכותי. מנהל חשבונות טוב יעזור להקל על מיסוי, יספק לכם את הדרך לסדר תשלומים מול הרשויות וידאג להחזרי מס והוצאות דוח שנתי. אם אתם עוסקים מורשים, חברה, או אפילו עוסק פטור, מומלץ להיעזר תמיד ביועצים פיננסיים ומנהלי חשבונות מנוסים. בכך תשמרו על העסק מפני חובות או הפסדים.