איך שיש אגם משדרגים כל מטבח?

המטבח הפך בשנים האחרונות למרחב חשוב במיוחד בכמעט כל בית. אנחנו מבלים בו שעות רבות בכל שבוע, מביאים לידי ביטוי כישרון ויצירתיות דרך הקולינריה, ובהתאם רוצים שהוא יהיה גם נוח, גם פרקטי וגם יפה להפליא. אחד האלמנטים החשובים ביותר הוא באופן טבעי משטח העבודה, או כפי שרובנו מכנים אותו – "שיש" – ולכן חשוב לקנות אותו רק במקום מקצועי ומוקפד במיוחד.

אבן קיסר

משטח עבודה נפוץ במיוחד שהומצא כאן בישראל ומיוצר מקוורץ טבעי בשילוב חומרים נוספים שמופעל עליהם לחץ ותוך כדי חימום מבוקר. היתרון העיקרי של אבן קיסר הוא אפשרויות העיצוב הנרחבות, כמעט האינסופיות, כך שמובטח לכם מטבח אסתטי ומרשים מאוד. החיסרון העיקרי הוא הרגישות של חומר זה, כך שלא כדאי להניח עליו סירים לוהטים או לבצע עליו ישירות פעולות חיתוך. עוד כדאי לדעת שהמחירים של שיש אבן קיסר נוחים מאוד כך שנשאר תקציב פנוי גבוה יותר למרכיבים אחרים במטבח.

פורצלן

בדומה לאבן קיסר ובניגוד למשטחי הגרניט, גם פורצלן אינו חומר טבעי. הוא מיוצר מחימר, כשבזכות מינרלים כמו פצלת השדה וקאולינט, וחימום בטמפרטורה גבוהה במיוחד, התוצאה חזקה מאוד ועמידה למשך שנים רבות. כשאתם קונים אצל שיש אגם משטח עבודה מפורצלן אתם יכולים לדעת בוודאות שלא יהיו עליו כתמים, סדקים או שריטות, ועוד יתרון משמעותי של הפורצלן הוא שמדובר במשטח עבודה היגייני מאוד – יתרון משמעותי במיוחד במטבחים שבהם מתבצעת עבודה אינטנסיבית, ובפרט אם אתם משתמשים בחומרי גלם מן החי שכידוע רגישים במיוחד לחיידקים.

אוניקס

אופציה חדשנית נוספת שמציעה שיש אגם למי שרוצה מטבח מרהיב עין ובה בעת גם פרקטי היא אוניקס. האוניקס הוא חומר גלם אהוב על אדריכלים שמחפשים מראה יוקרתי, ובין השאר תוכלו למצוא אותו במוזיאונים. גם במטבח הביתי יש לאוניקס, שהיא אבן טבעית ולכן המשטח שלכם יהיה ייחודי, נוכחות מחמיאה מאוד. חשוב להדגיש ששיש אוניקס רגיש לשריטות ובנוסף לא כל חומר ניקוי מתאים לו – יש כאלה שיזיקו לו – אבל למי שמוכן להשקיע קצת יותר צפויה נחת רבה ממנו.

קוריאן

גם הקוריאן נחשב לחומר גלם יוקרתי למגוון רחב של מטרות ובהן משטח עבודה במטבח המודרני שנועד גם להרשים ולא "רק" להכנת מטעמים שונים. שיש אגם מספקת קוריאן איכותי במיוחד, כך שמובטחת לכם נחת מרבית. כדאי לדעת שהקוריאן הוא מוצר שהומצא על-ידי חברה בשם דופונט, אם כי לפני מספר שנים הפטנט על חומר זה פקע וכיום חברות נוספות מייצרות אותו – חלקן ברמה טובה וחלקן למרבה הצער לא. מעבר למראה המרשים, הקוריאן מייצר משטח פשוט בלתי חדיר ולכן עמיד מאוד. בנוסף ניתן לעצב אותו לכמעט כל מראה רצוי, כשחיסרון מסוים הוא שאסור לבצע עליו פעולות חיתוך ישירות.

ההתקנה המקצועית של שיש אגם

אחרי שתסיימו לבחור את השיש המתאים ביותר לצרכים שלכם ולהעדפות האסתטיות שלכם, מגיע שלב ההתקנה וכמובן שגם לו יש חשיבות רבה. שיש אגם מעסיקה מתקינים מנוסים מאוד כך שבנוסף למוצר שעשוי מחומרי הגלם האיכותיים ביותר תוכלו גם לדעת בוודאות שמשטח העבודה הורכב אצלכם במטבח באופן אופטימלי ותוכלו להפיק ממנו מקסימום תועלת לטווח הארוך.