היתרונות של קידוח בטון ביהלום

בטון הוא חומר גלם נפוץ מאוד שנעשה בו שימוש בכל מקום שבו נדרש חוסן רב במיוחד. באופן טבעי יש מצבים שבהם יש צורך בפתח בבטון, כדי לאפשר העברת תשתיות שונות או אפילו בני אדם – ובמקרים אלה יתבצע קידוח. מורכבות העבודה מחייבת פתרונות אפקטיביים במיוחד ואחד מהם הוא קידוח יהלום.

באילו מקרים כדאי לבצע קידוח יהלום בבטון?

קידוח יהלום בבטון מומלץ בכל מצב שבו נדרש פתח – בין אם מדובר בפתח בקוטר 2 צול לטובת העברת תשתית המזגן ובין אם מדובר על פתח בקוטר 20 צול.

חשוב לזכור שהבטון הוא חומר קשיח עד מאוד, ולפעמים גם משולבים בו ברזלים. בהתאם כל קידוח בו מהווה אתגר הנדסי של ממש, מה גם שהתוצאה חייבת להיות גם מדויקת לחלוטין וגם כזו שלא תערער את יציבות המבנה.

מה מייחד קידוחי יהלום?

כדי להבין למה קידוח בטון ביהלום הוא שירות שמספקת תועלת משמעותית במיוחד, כדאי לזכור שיהלום הוא החומר החזק ביותר בטבע. בהתאם פיזור אבקת יהלום בכוסות שבעזרתן מתבצע הקידוח מאפשר להשלים את הפעולה גם תוך זמן קצר במיוחד, גם ברמת דיוק מרבית וגם באופן בטיחותי כך שאפשר להשלים אותה בראש שקט לגמרי.

על מה חשוב להקפיד כשמבצעים קידוח בטון ביהלום?

קידוח בבטון עם אבקת יהלום הוא כאמור אופציה שמבטיחה רמת בטיחות מרבית. בחלק גדול מהמקרים עבודה זו מתבצעת בקרבת תשתיות שונות כגון חשמל, מים וגז ולכן אי אפשר להסתפק בידיעה שמדובר על קידוח בטון ביהלום אלא יש להשקיע מקסימום תשומת לב בתכנון מדויק של הפעולה שתתבצע.

דגש חשוב נוסף הוא הניסיון של העובדים שמנצלים את העוצמה של מקדח היהלום לטובת חיתוך הבטון. רק עובדים בעלי ניסיון רב שעברו הכשרות בטיחות רלוונטיות יכולים לוודא שלא ייגרם נזק – לא תוך כדי העבודות (מן הסתם אף אחד לא רוצה לדעת שכשבוצעה עבורו מלאכה מסוימת אנשי המקצוע שילמו על כך מחיר יקר) ולא לאחר מכן מבחינת היציבות של המבנה.

כיצד נקבע מחיר קידוח יהלום?

עלות קידוח בטון ביהלום נקבעת לפי מספר פרמטרים:

א. עובי הבטון – באופן טבעי ככל שהבטון עבה יותר כך פעולת פעירת הפתח מורכבת יותר ולכן המחיר שלה יהיה גבוה יותר. כדאי לדעת שבעזרת מקדח יהלום ניתן ליצור פתחים רצויים גם בבטון שעוביו 50 ס"מ ואף יותר.

ב. קוטר הפתח – גם בין קוטר הקידוח לבין עלות השירות יש יחס ישיר, אם כי בכל מקרה תקבלו הצעת מחיר אטרקטיבית.

ג. עבודה בגובה – כשהגישה אל קיר הבטון שבו יש לקדוח מורכבת, המחיר מושפע מכך (אם כי לא הביצועים שבכל מקרה יהיו מרשימים מאוד).

ד. קידוח הפוך – עוד דוגמה לפעולה מורכבת מהרגיל היא קידוח בתקרת בטון. מלאכה זו, שנקראת קידוח הפוך, הינה יקרה יותר בהשוואה לקידוח ישר.

באופן טבעי גם אופי האינטראקציה בין מזמין העבודה לבין החברה שמציעה את השירות של קידוח בטון ביהלום משפיע על המחיר. כשמדובר על קבלן שעובד באופן קבוע עם חברת הקידוח, מחיר כל עבודה בפני עצמה יהיה בדרך כלל נמוך יותר בהשוואה לפרויקט חד פעמי.