סקר שביעות רצון

סקר שביעות רצון נחשב לכלי העזר האיכותי והיעיל ביותר, במטרה להבין את צורכי הלקוחות שלכם ולספק להם את המענה האידיאלי ביותר. חברות רבות מוכנות להשקיע עשרות אלפי שקלים במטרה לקדם את העסק שלהם, אך למעשה כל המאמצים שהן עושות מתבררים כלא אפקטיביים. לכן חשוב להתייעץ עם הלקוחות, להבין ממה הם מרוצים וממה פחות ובעיקר לקבל את הפידבק שלהם על כל אספקט בעסק שלכם. על מנת להפיק את המקסימום מהסקר, יש צורך לתכנן היטב את השאלות וכמובן להשקיע זמן ומחשבה בניסוח שלהן. לצורך כך, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בתחום, על מנת להבטיח סקר מקצועי שיצליח לאסוף עבורכם מידע רב ככל הניתן.

כל הדרכים להבטיח את ההצלחה של סקר שביעות רצון

כאמור, הדרך הטובה ביותר להבטיח את הצלחת הסקר, היא להשקיע בשאלות שתרצו לשאול את הלקוחות שלכם. המטרה היא להפיק מהסקר מידע רב ככל הניתן אודות חווית לקוח, במטרה להשתמש בו בהמשך הדרך לצורך פילוח קהל היעד, הוצאת לידים וכדומה. לכן חשוב לבדוק את המידע הדמוגרפי של הלקוחות, לשאול לגבי השימוש במוצר או בשירות שלכם ולבקש מהם לדרג לפי סולם של שביעות רצון, את האספקטים השונים של העסק שלכם. מעבר לכך, מומלץ להשקיע בשאלות פתוחות המאפשרות ללקוח לחוות את דעתו ולהביע את עצמו בצורה חופשית יותר. ניתן למשל לבקש מהלקוח להביע את דעתו הכללית על העסק, לבקש ממנו הצעות לשיפור וכדומה. אומנם החלק הזה יהיה קשה יותר לעיבוד ולניתוח, אך זוהי דרך מעולה ליצור קשר עם הלקוח ולאפשר לו לבטא את עצמו.

סקר שביעות רצון

לסיכום, לא פשוט למדוד את רמת שביעות הרצון של הלקוח מהעסק, היות ויש צורך להשקיע בעיבוד ובניתוח המידע שהתקבל מהסקר. סקר שביעות רצון פותח את הדיאלוג עם הלקוח, הוא מהווה כלי חשוב ואין לזלזל בו. הקפדה על שאלות מתוכננות מראש, תוכל להוביל לתובנות לקוח שיוסיפו ערך רב לעסק שלכם. זוהי ההזדמנות שלכם לשמוע את הלקוח, להבין כיצד הוא רואה אתכם ואת המוצרים שלכם. זוהי ההזדמנות שלכם להשתפר בהתאם לתובנות ולמסקנות שיצאו מהסקר הזה.