עדשות למצלמה – איך בוחרים?

אם אתם מאוהבים לצלם או מקדישים את חייכם לצילום, אתם בוודאי יודעים עד כמה חשובה איכותה של המצלמה שתבחרו, כמו גם סוג העדשות שילוו אותה. כיום, באתר קאמרה סיטי יש לא מעט דגמים של מצלמות ועדשות איכות, ביניהן עדשות ומצלמות של canon, fuji, nicon ועוד. אבל כיצד יודעים באיזו עדשה לבחור? הנה כמה דגשים חשובים שיש לשים אליהם לב בעת רכישת מצלמה ועדשות:

מטרה – בתחילה חשוב להבין מהן המטרות העיקריות שלכם בצילום. לפי כך תוכלו לבחור את מפרט המצלמה. כך למשל, אורך המוקד, חייב להיות חשוב בעת השיקולים בבחירת מצלמה. ארך המוקד מייצג את המילימטרים בהם עדשת המצלמה תתמקד, בעוד שהוא מגדיר את המרחק שבין העדשה למצלמה. שיקול זה חשוב, בעיקר כאשר מצלמים אלמנטים מרוחקים.

משקל – שימו לב למשקל המצלמה ומשקלן של עדשות המצלמה. אם אתם יוצאים לטיול ארוך, תרצו בוודאי שהמצלמה תהיה קלה. לכן חשוב לבחור מוצר קליל, אך גם כזה שיספק את הצרכים שלכם. וודאו כי העדשות שנלוות למצלמה גם הן שוקלות בהתאם לצרכים שלכם, וניתן להחליפן בקלות.

בחירה בעדשות זום – שימו לב בנוסף לשאר הדגשים, כי המצלמה יכולה לספק גם עדשת זום. בחרו כזאת באורכי מוקד של 18 עד 300 מילימטרים. בחרו עדשות זום איכותית, בעוד שהמומחים ממליצים לבחור עדשות בעלות טווח מוקד גדול.

צמצם – מלבד איכות וסוג העדשות, חשוב לשים לב לצמצם. צמצם הוא החור שדרכו נכנס החיישן אל המצלמה. כך שככל שתבחרו צמצם במספר גדול יותר: כך תוכלו להכניס יותר אור וצל אל התמונה.  

מייצב תמונה – וודאו כי העדשות בעלות מנגנון ייצוב. בכך אפשר לטשטש רעידות שנוצרות לעיתים בשל משקל המצלמה או רעד של הידיים שאוחזות בה. מנגנון עיצוב יקנו גם תוצאות טובות יותר במקרים בהם התאורה אינה בהירה מספיק.

מותג – כעת יש לבחור את המותג המתאים, בזמן שחנויות צילום ומציעות מותגים מעולים אותם ניתן למצוא באינטרנט. יש חברות שמציעות גם אפשרות לעריכה ועיבוד הצילום כחלק מיכולות המצלמה והעדשות.

מחיר – באמצעות האינטרנט רצוי לבצע השוואת מחירי מצלמות, לבחור ולרכוש את המצלמה המתאימה ואיכותית ביותר, במחיר הוגן.