עונת הנחשים – למה כדאי להזמין לוכד נחשים?

אף אחד מאיתנו לא חולם על היום שבו הוא יפגוש נחש, בין אם מדובר בנחש ערסי ומסוכן או בין אם בנחש שלא עושה שום דבר. הקיץ כבר ממש בפתח וזוהי גם עונת הנחשים. אז למה כדאי להזמין לוכד נחשים?.

לפני שנסביר מדוע לא כדאי להתעסק עם נחש בעצמנו, כדאי לדעת שבקיץ הנחשים יכולים להופיע כמעט בכל מקום בין אם זה בגינה הפרטית שלנו, במרכז מסחרי או בשטח פתוח ולכן שווה לגלות עירנות.

ובכן, הסיבה הראשונה שכדאי להזמין לוכד נחשים אם נתקלתם בנחש היא משום שבכדי שתוכלו לדעת האם מדובר בנחש ערסי או לא ערסי אתם צריכים להיות ממש מומחים ולהבין בנחשים. נחש יכול להיות מאוד מסוכן ולכן אם נתקלתם בנחש, בין אם במקום ציבורי, בין אם בשטח שקרוב לאזור המגורים שלכם או בכל מקום שהוא לא שדה או מקום רחב, בהחלט כדאי לקרוא ללוכד נחשים מקצועי.

בנוסף, גם אם אתם בטוחים שהנחש שראיתם הוא לא נחש מסוכן, כלומר לא ערסי, עדיין הוא יכול לנשוך וזה ממש לא דבר נעים. נחשים גם יכולים לחנוק ולא רק להכיש, מה ששוב יכול לסכן חיים.

סיבה נוספת שבשום פנים ואופן לא כדאי להתעסק עם הנחש, להרוג אותו או לנסות ללכוד אותו בעצמכם היא פשוט משום שנחש זו חיה מוגנת, כמו כל החיות במדינת ישראל ולכן החוק מגן עליהן מפני כל פגיעה או מעשה אלימות.

בנוסף כדאי לנקוט באמצעי זהירות כלומר לא להיכנס לכל מיני מקומות סבוכים שאי אפשר לראות מה מסתתר מאחוריהם, אלו הם בדיוק המקומות שנחשים אוהבים להיות בהם. כשנמצאים במקום בנוי או בשטח שאיננו נקי, כדאי מאוד ללכת עם נעליים סגורות וכך להפחית משמעותית את הסיכוי להקשה מסוכנת.

לסיכום, אם אתם או אחד מהאנשים שאתם מכירים ראה או נתקל בנחש, יש להתרחק מהמקום ולהזמין כמה שיותר מהר לוכד נחשים.