איך פותחים חשבון מסחר בשוק ההון

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב משקיעים מתחילים, היא כיצד ניתן לפתוח חשבון מסחר בשוק ההון ולהתחיל לסחור? היום ניתן למצוא לא מעט פלטפורמות מסחר שונות, כאשר לכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה. אריה גולדין מאמין שכל אחד חייב לבצע את סקר השוק שלו, על מנת להיות בטוח שהוא מקבל את התנאים הטובים ביותר. רוב האנשים למשל, נוטים לפתוח את חשבון המסחר שלהם בבנק, היות ומדובר בדרך "בטוחה" יותר לשמור על הכסף. המחשבה על העברת הכסף מהבנק הבטוח והמוגן, לחשבון של הברוקר, גורמת ללא מעט אנשים לחוש אי נוחות קלה עד מתונה. מסיבה זו בדיוק, רבים מהם בוחרים להישאר עם הבנק ופשוט לפתוח דרכו חשבון מסחר, למרות שהעמלות שהבנק גובה גבוהות משמעותית מהעמלות של הברוקרים ובתי ההשקעות השונים.

אריה גולדין – המדריך המהיר לפתיחת חשבון מסחר

כאמור, היום ניתן לפתוח חשבון מסחר באמצעות הבנקים או באמצעות בתי ההשקעות השונים. הבנקים משדרים יציבות, אמינות וביטחון, דבר שגורם לרוב המשקיעים המתחילים לעבוד עמם. אך למעשה, הבנקים נוטים לגזול מכם עמלות יקרות עד כדי גיחוך, למרות שלמעשה הם אינם מציעים לכם שום ביטחון מיוחד. בתי ההשקעות המפוקחים על ידי המדינה, מציעים ללקוחות שלהם את אותה רמה של ביטחון ואת אותה רמת השקיפות, לכן אין שום סיבה הגיונית להישאר עם הבנקים. מומלץ לפנות לבתי ההשקעות השונים לצורך קבלת הצעת מחיר. חשוב לבחור בית השקעות שמפוקח על ידי המדינה, דבר שיבטיח שהכסף שלכם יהיה בטוח לחלוטין. השלב הבא הוא לבדוק מהן העמלות שהם גובים על קניה או מכירה של מניות, מהי העמלה החודשית שלהם וכדומה. ברגע שמוצאים את בית ההשקעות המשתלם ביותר, מעבירים אליו את הכסף, פותחים חשבון משתמש ומתחילים לבצע פעולות של קניה או מכירה של מניות. זה הרבה יותר פשוט ממה שחשבתם.

לסיכום, אריה גולדין מציע לכל אחד ללמוד את רזי ההשקעה בשוק ההון, להתאמן על סימולטור ובשלב הבא לפתוח חשבון מסחר ולהתחיל להשקיע. מומלץ לעשות סקר שוק רחב, לבחון את בתי ההשקעות השונים ולבחור לעבוד רק עם המקצועי והמשתלם ביותר.

אולי יעניין אתכם גם: אריה גולדין: סוגי השווקים הפיננסיים