השקעות נדל"ן באתונה

גם אתם שוקלים אפשרות של רכישת נכס בחו"ל? אכן, במדינות רבות ברחבי העולם יש הצעות נדל"ן משתלמות אשר יאפשרו גם לכם לאתר את הנכס הכדאי והשווה לכם. אבל לפני הכול חשוב מאוד לדעת כמה דברים חשובים על השאלה למה להשקיע ביוון. וזאת כדי שלא תבצעו עסקה נמהרת שתתחרטו עליה שנים ארוכות.

מה שחשוב לדעת

  • מדינה ומיסוי – חשוב מאוד להכיר את המדינה ואת שיטות המיסוי שלה. המיסים עלולים להפוך עסקה כדאית לכזו שמומלץ למשוך ממנה ידיים. יש לברר על המיסים ועל כל התשלומים שיהיה עליכם לשלם בתהליך הרכישה.
  • אזור וביקוש – יש אזורים מבוקשים מאוד בהם קל להשכיר נכסים למגורים או לעסקים, לעומת אזורים בעלי ביקוש נמוך מאוד. כמובן שלעולם לא שווה לרכוש נכס שאין מי שירצה לגור בו. מלבד זאת תיתקלו בבעיה נוספת במידה ותחפצו למכור את הנכס – בגין היותו לא מכניס לא יהיה לו ביקוש.
  • מצב הנכס – יש לבדוק מה המצב של הנכס מכמה וכמה בחינות. האם מדובר על נכס ראוי לשימוש, או שמא יש צורך להשקיע משאבים רבים כדי להתאים אותו לשימוש? שיפוצים הם עניין מורכב שגורר עמם הוצאות רבות שאתם לא יכולים לדעת מראש לאילו סכומים תגיעו. מה גם שכאשר אינכם נמצאים בשטח קשה מאוד לשלוט על הנעשה ולעקוב אחר השיפוץ. וזה אומר שהצורך לשפץ מוריד את העסקה הנוכחית מהפרק.
  • איכות אוכלוסייה – כאשר רוכשים נכס במטרה להשכיר אותו יש לבחון את האוכלוסייה המקומית. אם מדובר על אוכלוסייה משכבה סוציו אקונומית נמוכה הדבר עלול להיות בעוכריכם. יהיה לכם קשה לגבות את התשלומים ואתם בהחלט עלולים להסתבך אם פושעים.
  • ניהול הנכס – רכישת נכס במדינה זרה מעמידה אתכם מול צורך להיעזר בחברת ניהול. חברת ניהול היא זו שנמצאת בשטח ומתנהלת מול השוכרים. מבצעת תיקונים ופעולות תחזוקה. כמובן שגם על השירות הזה יהיה עליכם לשלם סכום משמעותי. ושוב עליכם לבדוק האם העסקה כדאית חרף העובדה שהנכם נדרשים לקזז מההכנסות החודשיות שלכם סכום עבור הניהול.

המסקנה של כל הנתונים הללו היא שלקראת כל עסקה של נדל"ן להשקעות באתונה יש לבצע בירור מעמיק כדי לקבל את ההחלטה הנכונה.