ביקרות ניהול ספרים של מס הכנסה

מס הכנסה מקפיד על פיקוח אחר העסקים השונים בישראל, גדולים וגם קטנים. מלבד הדרישות לשליחת דוחות מסודרים, קיימת ביקורת יזומה אצל העובדים כאשר אלו מופיעים ללא כל התרעה מראש.

ביקורת מס הכנסה של ניהול ספרים נשמע אולי כמו משהו מלחיץ. אך עם מידע איך וכיצד להתמודד עם הדבר, ניתן לצלוח גם את זה בהצלחה.

ביקורת ניהול ספרים – מה עושים?

מס הכנסה מבקרת את העובדים בגלל שתי סיבות.

ישנה הסיבה של ביקורת שגרתית כאשר כמעט כל בעל עסק בישראל כבר זכה אי פעם לביקור כזה. ישנה גם הביקורת אשר מטרתה היא חקירה בגלל מידע מודיעני כזה או אחר שהגיעה לאוזניה של רשות המיסים.

רשות המיסים מגדירה את הביקורת השגרתית כך –  יישום אחיד של מדיניות השומה והבטחת שלמות ונכונות הדיווחים המתקבלים מלקוחות במס הכנסה, במע"מ ובמיסוי מקרקעין.

חובה חוקית

חשוב לדעת כי חלה חובה חוקית להכניס את המבקרים לעסק או לבית בו מתנהל העסק. זוהי לא סתם חובה מוסרית. מדובר בחובה חוקית לכל דבר.

אך כמובן שלפני הכול אתם רשאים וגם צריכים לוודא כי אכן מדובר באנשי הרשות. עליכם לוודאות את זהותם של המבקרים וכמובן לברר מטעם מי הם הגיעו אליכם.

משתפים פעולה

זכרו כי לשקר אין רגליים. ממש לא כדאי לשקר או לספר סיפורים שלא היו ולא נבראו. אתם צריכים להיצמד לאמת ואם ישנם פרטים שאתם לא יודעים לענות עליהם, ענו שאינכם זוכרים. אתם לא רוצים להגיע למצב של פסילת ספרים. אם תגידו ששכחתם, לכל היותר יירשם הדבר כליקוי טכני. זה הרבה פחות חמור מאשר פסילת ספרים, קראו על כך באתר https://bscpa.co.il.

חקירה פלילית

ישנם מקרים אשר בהם יגיעו אליכם מטעם הרשות לצורך חקירה פלילית בעקבות מידע מודיעיני. במקרים כאלה, עליכם להזעיק את רואה החשבון שלכם או אפילו עורך דין מטעמכם.

בסיום הביקור תתבקשו לחתום על דו"ח הביקור. חשוב שתקראו בעיון וריכוז את כל מה שמופיע בדו"ח על מנת שתדעו על מה אתם חותמים.

גם אם אתם רוצים לראות את האורחים שלכם מחוץ לדלת, חשוב שתדעו מה מופיע בדוח ועל מה אתם חותמים.