מה לקחת בחשבון לפני שמתחילים שיפוץ

שיפוץ הדירה נחשב לאחד הצעדים הנחוצים ביותר עבור כל מי שגר בדירה ישנה ומעוניין לשדרג את רמת החיים שלו. כמובן שהדבר נכון גם עבור כל מי שמתכוון לרכוש דירה יד שניה, הן לצורכי מגורים והן לצורכי השקעה. בחלק מהמקרים מספיק לסייד את הקירות וכבר ההרגשה תהיה נעימה ונינוחה יותר, אך במקרים אחרים יש צורך לבצע שיפוץ כללי של כל הנכס. הדבר נכון במיוחד עבור דירות ישנות שלא שופצו בשנים האחרונות, דבר שגורם להן להראות מדכאות ואפרוריות במיוחד. בחלק מהדירות ניתן למצוא מרצפות שבורות, קירות מתקלפים, אמבטיה וכלים סניטריים שראו ימים יפים יותר, מטבחים ישנים ומלאי עובש וכדומה. לפני שמתחילים שיפוץ יש צורך לקחת בחשבון משתנים שונים, כגון זמן השיפוץ המוערך, התקציב שאתם מוכנים להשקיע בשיפוץ וכדומה.

כל מה שחייבים לדעת לפני שמתחילים שיפוץ

קודם כל, חשוב להחליט מראש לגבי התקציב שלכם. אם מדובר על תקציב נמוך יחסית, יהיה מומלץ להתמקד בנקודות הבעייתיות ביותר בדירה. למשל, אם המטבח הישן והמתפורר מפריע לכם יותר מהמרצפות הישנות והסדוקות, עדיף יהיה להתמקד במטבח. בשלב מאוחר יותר, ניתן יהיה גם להחליף מרצפות ולחדש את חדר האמבטיה. לכן קודם כל תבינו מה הכי מפריע לכם בדירה ולאחר מכן תבדקו כיצד התקציב שלכם מתאים לרצונות ולצרכים שלכם. לא בכל שיפוץ חייבים לשבור קירות או לחלק מחדש את חדרי הבית, לא פעם שיפוץ נקודתי יעשה תחושה אסתטית ונעימה לא פחות.

נקודה חשובה נוספת שחייבים לקחת בחשבון היא בחירת קבלן השיפוצים. היום ניתן למצוא לא מעט שיפוצניקים חובבניים, אשר יכולים להבטיח לכם הרים וגבעות, אך בפועל לספק תמורה קטנה מאוד לכסף שלכם. לכן חשוב לא לנסות לחסוך, אלא להשקיע בחיפוש אחר בעל המקצוע המנוסה והמקצועי ביותר. יתכן מאוד שהצעת המחיר שלו תהיה גבוהה יותר, אך אין שום ספק כי איכות העבודה שלו תהיה בהתאם.

לסיכום, לפני שמתחילים שיפוץ חשוב להתכונן לכך נפשית וכלכלית. יש צורך להגדיר מראש תקציב מסוים ולא להתפתות לסטות ממנו ברגע של חולשה. חשוב גם להבין היטב מה בדיוק אתם רוצים לשפץ ומה הכי חשוב עבורכם.