כלים להערכות מחלקת משאבי האנוש למשברים

בעוד סוג, סיבת ותוצאות המשבר אינם ידועים מראש – משברים בחיי ארגון הינם דבר צפוי בסופו של דבר, שכן כל ארגון יקלה להן וכל חברה תסבול ממשברים מסוג זה או אחר. לפיכך בארגז הכלים של מנהל משאבי האנוש צריך להיות בכל רגע נתון כלים להתמודדות עם משברים ומחלקת משאבי האנוש צריכה להיות מוכנה עם תוכניות לניהול משברים מסוגים שונים – כך ניתן לצמצם את הנזק ולהקטין את משך הזמן לניטרול המשבר.

בהרצאה נלמד אלו כלים יש למנהלי משאבי אנוש באמת להתמודדות עם משברים וכיצד יכול כל ארגון להרחיב את הכלים וללמוד כיצד להשתמש בהם בצורה טובה יותר.

מאת: פורטל משאבי אנוש HRus.

Case Study ארגוני – ארגון בתהליך של מיזוג ורכישה

הצגה של ארגון אשר עבר תהליך מיזוג ורכישה ממבט עיניו של סמנכ"לית משאבי אנוש. בהרצאתה ננסה לענות על השאלות הבאות: מה היו האתגרים? כיצד התמודדנו איתם? מה הלקחים? ומה ההמלצות לארגונים שנמצאים בתחילת התהליך?

כיצד מנהלים שיגרה ומשבר בחיי הארגון

מה ההבדל בין ניהול שיגרה לניהול משבר? האם יש קשר או השפעה בין השניים? ומה הארגון בכלל ומשאבי האנוש בפרט צריכים לשים לב במעבר בין ניהול שיגרה לניהול משבר בחיי הארגון.

ניצול משברים ליתרון תחרותי בהון אנושי

האם ניתן לייצר יתרון תחרותי ממשבר אליו נקלע הארגון? התשובה היא כן ובהרצאתו יוסבר כיצד עושים זאת בפעול. ההרצאה תכלול דוגמאות על חברות שיצאו מחוזקות ממשברים על ידי ניהול נכון של המשאב האנושי תוך ניצול האפשרויות שנפתחות בפני הארגון בעת משברים.

Case Study ארגוני – הצגת תהליכי משאבי אנוש בהתמודדות עם משבר ארגוני

ארגונים מתמודדים עם משברים רבים, קטנים וגדולים, במגוון תחומים ופעילויות. החל ממשברים ענפיים, דרך משברים גאוגרפיים ועד משברים גלובליים מצד אחד, וכלה במשברים ארגוניים פנימיים וחיצוניים מהצד השני – אין ארגון שחף ממשברים. בהרצאה תוצג מתודה לניהול משברים כפי שמיושמת בארגון גלובלי.

ממשבר למשבר – התמודדות עם ניהול הון אנושי בעולם כאוטי
בעולם תזזיתי ומשתנה תדיר ניהול ההון האנושי נתקל בקשיים שלא היו נחלת הכלל בעבר. יותר ויותר ארגונים מושפעים מהשינויים בשוק העבודה הגלובלי ומהשפעות חובקות עולם על ההון האנושי בארגונים. בהרצאה נסקור את המשברים הצפויים בכוח אדם מיומן ובתחלופה הגוברת של ההון האנושי וננסה לתת פתרונות לבעיות היומיומיות של מנהלי משאבי אנוש בארגונים.

התאמת האסטרטגיה הארגונית לקצב השינויים בעולם העסקי

בשווקים התחרותיים של המאה ה-21 ארגון שלא ידע להתאים את עצמו לקצב השינויים המהיר לא ישרוד. בהרצאתם יציגו סמדר וקובי את הכלים בהם ניתן להתאים את האסטרטגיה לשינויים החיצוניים, וכיצד אגף משאבי האנוש לא רק תומך באסטרטגיה החדשה אלא עוזר בעיצובה.

מהי התרופה הפסיכולוגית למנהל הלחוץ, המתקשה בהנעת העובדים

למה המנהלים מגיעים לקונפליקטים, מריבות ופיצוצים עם העובדים, שמובילים את העובדים לניכור? ומהי אישיות עמידה וכיצד אפשר לפתח אותה אצל המנהלים? בהרצאתו ינסה ערן לענות על שאלות אלו ויציג מהי עמידות רוגע נפשי, וכיצד כתוצאה מיישומה ניתן להגיע לשינוי מסדר שני בתפיסת האחריות הניהולית. על שיטת כריזמה היוצרות מהפך בתרבות הארגונית.

מידת האפקטיביות של כלים טכנולוגיים להדרכה מתוקשבת המבוססת על למידה עצמית
מרצה: סמנכ"ל טכנולוגיות של HRus
עולם ההדרכה עבר תהפוכות רבות בעשרות השנים האחרונות ואנו נמצאים לפני מהפכה נוספת. הכלים הטכנולוגיים שעומדים לראשות ארגונים היום מאפשרים לבצע הדרכה מתוקשבת, גם ללומדים מרחוק, על בסיס למידה עצמית – אך האם מדובר בהדרכה אפקטיבית?

בהרצאה נציג את התפיסה הרווחת והאפשרויות העומדות בפני ארגונים ליישום של הדרכות מתוקשבות, וכן נתונים שנאספו לגבי האפקטיביות של אותם כלים.

החוקיות של מעקב אחר עובדים
מה הדין במעקב פיזי אחרי העובד (איתורן, איקון-סלולרי, GPS) במקום העבודה ומחוצה לו? המותר והאסור בשימוש במצלמות במקום עבודה? האם ניתן לעקוב אחרי פעילויות עובד בזמן העבודה? ומה הדין לגבי ביצוע מעקב אחרי עובד חשוד?
הטכנולוגיה מאפשרת למעסיקים לנטר את פעילויות העובדים, כפי שהם מנוטרים ע"י חברות בינלאומיות (כגון, גוגל, וייז, פייסבוק וכדומה) אך האם זה חוקי?

פרטיות העובד במדיה הממוחשבת
האם רשאי הארגון לקרוא מיילים של העובד? ומה לגבי מעקב אחרי הדפסות לדוגמה? מה הדין בקבצים וחומרים שמורים על מחשב העובד? וכיצד ניתן לחלץ מידע עסקי באופן חוקי ממחשב של עובד לאחר סיום עבודתו? מה הדין של חומרים שנמצאים על מחשב אישי? ולמי שייכים אנשי הקשר שעל מכשירו הסלולרי של העובד?
האם המעסיק רשאי להגביל ולעקוב אחרי התנהגות העובדים ברשת? מה הדין לגבי השתתפות עובדים ברשתות חברתיות (והאם יש דין שונה כאשר מדובר על התנהגות שמחוץ לעבודה)?
בהרצאה נתמודד עם סוגיות כגון: התמודדות עם הקונפליקט של זכות העובד לפרטיות לבין זכות המעסיק לקניין רוחני והגנה על מוניטין ארגוני, וחוקיות הניטור האוטומטי.

סוגיות מתקדמות בעריכת הסכמי עבודה וגיוס עובדים
מרבית הארגונים מחזיקים הסכמי עבודה כתובים עליהם חותמים מועמדים לעבודה לפני כניסתם לתפקיד. הבעיה – במרבית הארגונית הסכמי עבודה אלו כוללים סיפים וסייגים אשר הוספתם אינה חוקית כלל ואשר יכולים לגרום נזק גדול לארגון בעתיד.
בהרצאה יסקרו הסעיפים הבעייתיים הנפוצים בשוק, ננתח מה סעיפים אלו מנסים להשיג עבור הארגון ולפיכך כיצד נכון להגיע לפתרון.