מה הן הסיבות המרכזיות להקפאת הליכים?

חברה שעומדת בפני קריסה בגין דרישות להסדרת תשלומים על ידי נושים עלולה להגיע במקדם או במאוחר למצב של חדלות פירעון. מצב שהוא לכל הדעות לא טוב לחברה ועלול למוטט את הפעילות שלה. כדי לעצור את הרכבת שדוהרת ולעזור לבעלי החברה לשמור עליה קיים הסדר בשם הקפאת הליכים. הסדר זה מקפיא את כל ההליכים המשפטיים שמתנהלים מול החברה הזו. זאת במטרה לתת לחברה את היכולת לתפקד ולנסות לשקם את עצמה בלי להביט לעבר החובות שמלווים אותה מהעבר. כדאי לקרוא בהרחבה על נושא הסדר עם נושים באתר של עו"ד אביתר כהן.

רק אם יש לחברה סיכוי

הקפאת הליכים הוא הסדר שיינתן רק במידה ובית המשפט משוכנע כי יש לחברה סיכוי טוב להשתקם, וכי היא תוכל לרומם את עצמה מהמקום הירוד אליו היא נקלעה. המטרה היא לשמור ולהגן על החברה, למנוע נפילות כלכליות לבעלי החברה, להגן על העובדים בחברה וגם למנוע מצב בו הנושים נאלצים להיפרד מהכספים שלהם בגין חדלות פירעון שמוסדרת על פי חוק. כדי להצליח בהקפאת הליכים צריך לצד החברה עורך דין מקצועי ומנוסה מאוד שמלווה חברת בתהליכי פירוק, הקפאת הליכים או חדלות פרעון. עורך דין להקפאת הליכים מכיר את הנהלים ואת הכללים, הוא יכול לבדוק בצורה מעמיקה את התמונה השלמה של החברה על כל הצדדים הפחות נעימים שלה, ובהתאם לכך להמליץ על הצעד הכי חכם ונכון לה בהתאם לנסיבות.

במידה ועורך הדין מחליט כי יש סיכוי טוב לצעד זה הוא יוביל אותו וייצג גם את החברה מול בית המשפט. תהליך כזה יכול בסופו של דבר להיות מוצלח ויעיל, והוא יוכל להציל את המצב של החברה ולחסוך הרבה מאוד נזקים והפסדים לכל מי שקשור לנושא. כי חדלות פרעון של חברה יוצרת שרשרת של הפסד ואי העסקה לגורמים רבים.