4 סגנונות של הפקת פרסומות

אין ספק ששוק הפרסומות הישראלי עבר בעשרים וחמש השנה האחרונות שינויים מרחיקי לכת. מהיום בו שודרה הפרסומת הראשונה בטלוויזיה המסחרית, השוק השתנה בצורה מדהימה, הן בזכות כניסתם של ערוצים מסחריים נוספים והן בזכות כניסתם של אפיקי פרסום שונים, בפרט האינטרנט.

כיום, מי שרוצה להפיק פרסומת יכול לעשות את זה בצורה שונות ומגוונות, מן הסתם כל אחד ירצה להפיק את הסרטון בצורה הטובה ביותר על מנת שיוכל לקדם ולשווק את המוצר או השירות שלו בצורה אופטימלית, לכמה שיותר אנשים, כלומר לזכות בחשיפה גדולה ככל הניתן.

אנחנו יכולים למצוא בעיקרון, 4 סוגים עיקריים של הפקות פרסום. אנחנו מדברים כמובן על הפקות שאמורות להיות משודרות בטלוויזיה, באינטרנט וכן על שלטי חוצות דיגיטליים או על גבי מסכים במקומות שונים.  כל ההפקות הנ״ל מתבצעות על ידי משרדי פרסום מובילים כמו "פיל אנימציה" (בקרו באתרם http://pilanimation.com/he) מדובר בהפקות בסדרי גודל שונים.

סגנון אחד של הפקת פרסומות מתבצעת באמצעות אנימציה. מדובר בסגנון מאוד פופולארי היום, בזכות תוכנות ומחשבים מיוחדים אשר בעזרתם ניתן להפיק מגוון רחב של סרטוני פרסום ייחודים, אותם ניתן להציג הן בטלוויזיה, אינטרנט ובמקורות אחרים. מן הסתם, מדובר על סרטונים מאוד ייחודים עם מגוון רחב של דמויות ואלמנטים שונים.

סגנון שני הוא הפקת בדמות של סרט. כאילו מפיקים סרט קצר רק לצורך הפרסומת. זה מוכר לנו מאינספור פרסומות ייחודיות אשר בנויות על דמויות שונות בעזרתן ובעזרת תסריטים מתאימים, אפשר להעביר את המסר שרוצים.

הפקת פרסומות

סגנון שלישי, סרטון ובו מוצגות תמונות רקע של העסק או של המוצר, מתוך כוונה לחשוף אותם בצורה אינפורמטיבית, כך הצופים ילמדו עליהם. מדובר בסרטון ללא שחקנים אלא דמויות אמיתיות אשר עובדות בעסק ויכולות לספק את כל המידע הנדרש עליו ועל המוצרים שלו.

סגנון רביעי, סרטון ובו מוצגים לקוחות של העסק מדברים בשבחו ובשבח המוצרים והשירותים שלו. מדובר על סרטון פרסום ייחודי ופשוט, שמספק לצופים כלים לדעת על איכות המוצר או השירות שהעסק מציע להם.

כל אחת מההפקות, צריכה להיות ישירה, ממוקדת, ומן הסתם להיות מוצגת בצורה אופטימלית לצרכים של העסק.