החשיבות של ליווי משפטי בתהליך של מכרז נדל"ן

ליווי משפטי איכותי מהווה את הבסיס לכל כניסה למכרז נדלנ"י ואפשרות של ממש לעמוד על כל זכויותיכם החוקיות. העובדה שנדרשת היכרות עם דיני המכרזים ועם דיני המקרקעין של הרגולטור המקומי, מחייבת התייעצות עם עורך דין אשר בקיא בנושאים אלו. כך שאם אתם עומדים ליטול חלק במכרז ומבקשים לעשות זאת בצורה הנכונה, כדאי שתקראו את הכתבההבאה.

היכרות עם הדרישות הרגולטוריות

בכדי שתוכלו לגשת למכרז כהלכה ולשפר את סיכוי הזכייה שלכם, אתם תאלצו להכיר תחילה אתהדרישות הרגולטורית של המחוקק המקומי. דרישות אלו נוגעות לגופים אשר מנועים על פידין מכניסה למכרז, לאפשרויות העתידיות של השימוש בקרקע ולאופי ההצעות אשר עשויות להתקבל. כדאי גם לתת את הדעת בנושא הדרישות הסובייקטיביות של כל מכרז ולהבין את הסאבטקסט אשר נובע מהן. עניינים אשר ללא ספק דורשים ליווי של עורך דין מנוסהבתחום.   

הבנה של סעיפי המכרז השונים

משום שלא תמיד המכרזים מנוסחים באופן אשר ניתן להבין אותם בקלות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין לדיני מכרזים ולשקול ליווי צמוד. היכולת של כל עורך דין לספק פרשנות עניינית לסעיפים השונים ולהבהיר לכל יזם או קבלן את הדרישות האופרטיביות של העסקה, נחשבים לאספקטים החשובים ביותר בתהליך. מסיבה זו, מומלץ לקבל חוות דעת מקצועית לפני כל כניסה למכרז, בכדי שתוכלו להגיש את ההצעה הנכונה מבחינה כלכלית וחוקית כאחד.

הגשת הטפסים בזמן ועל פי הנהלים

הגשת הטפסים באופן מסודר ועל פי הדרישות המפורטות בכל סעיפי המכרז, נחשבים לשניים  מהחלקים החשובים ביותר בכל מכרז. חשוב לפנות בנוסח הנכון, בתאריכים המצוינים ולהציג הצעה שעומדת בנהלים החוקים והמשפטיים של כלמכרז. אסור לזלזל גם במועד ההגשה ובתשלום האגרה המתבקשת במועדה, בכדי לעמוד בדרישות המשפטיות של המכרז. על אף שבמחלק מהמכרזים תינתן הארכה כלשהי, לא כדאי לבנות על העניין ויותר מכדאי לעמוד בדרישות הכתובות.

אפשרות לערעור על תוצאות המכרז

במידה ואתם חשים שהמכרז לא התנהל על פי החוקים הרשמיים של מדינת ישראל, ניתן לערער עלתוצאות המכרז. בכדי לעשות זאת באופן חכם, יש להיוועץ עם עורך דין לדיני מכרזיםולפנות לבית המשפט בבקשה לביצוע מכרז חוזר. בתהליך זה תתבקשו להציג את טענותיכם כלפי מבצעי המכרז ולהסביר אילו סעיפים לא כובדו בתהליך. במידה ואכן תוכיחו כי נפלה טעות בתום לב (או שלא בתום לב) תוכלו לגשת למכרז שוב ולדעת שהוא יתנהל כהלכה.

לסיכום,ליווי משפטי איכותי הוא בגדר חובה בפנייה למכרזי נדל"ן במדינת ישראל. העובדה שמדובר במכרזים אשר מצריכים היכרות מדוקדקת עם דיני החוזים הייחודים של עולם המכרזים וההבנה שזהו תהליך דינמי אשר דורש הבנה משפטית ופעולות בזמן אמת – גורמים לרבים לשקול ליווי של עורך דין מקצועי.