סימני מסחר – מה חשוב לדעת

אם יצא לכם לא פעם להיתקל במוצרים שיש עליהם סימן של אות מוקפת בעיגול, חשוב שתדעו כי מדובר בסימן מסחרי. אבל למה נועד סימן זה וכיצד הוא יכול להגן על המוצר שלכם? כל מה שצריך לדעת על סימני מסחר, בהמשך!

רישום של סימן מסחרי במדינת ישראל ובעולם כולו הפך רבים מהממציאים, מהיזמים ואנשי  העסקים, מנהלי הארגונים והחברות, לבעלים הבלעדיים של מוצרים שונים, תוך שסימן מסחרי הינו אלמנט מוגן ששמור רק להם.

קיומו של סימן נועד להגן על אמצעות, פטנטים, מוצרים, טכנולוגיות ושלל אלמנטים שחשוב לעגן בהם זכויות יוצרים, כמו גם להגן עליהם מפני גניבה.

סימן מסחרי מכיל אותיות, מספרים, צירופי מילים, צורות גאומטריות, צבעים כמו גם שלל סימנים שידועים לחוק ומאושרים על ידי פנייה לרשות סמני המסחר, בזמן שפנייה לקבלת סימן מסחר היא אמנם קצת מרוכבת וחשוב לבצע אותה בליווי של עורך דין סימני מסחר יוסי סיוון העוסק בתחום המסחרי: אבל היא זאת שבסופו של דבר תגן על הזכויות של בעל המוצר ותעגן את הסימן כחלק בלתי נפרד מכל אלמנט, מוצר המצאה או פטנט.

החשיבות של סימני מסחר להגנה על מוצרים

חשוב לדעת כי מלבד הגנה על הזכויות של בעת הקניין הרוחני כמו גם של ממציאים, יזמים ושלל יצרנים, סימן מסחרי כזה או אחר עוזר למתג מוצרים ולשייך אותם לחברה, ארגון או רשת מכל סוג.סימני מסחר

באמצעות הסימן ניתן לקבל גם הגנה על אמצאה או פטנט, כמו גם על ייצור מוצרים, ובנוסף לבצע שיוך של הסימן למוצר, כך שהלקוח הקצה יזהה אותו וימתג אותו נכון.

בשל כך מדובר בדרך חכמה להגן על סוחרים ויצרנים, כמו גם לסייע להם להפוך את המותג לחזק יותר וזכיר בעיני קהל היעד.

מתי צריך עורך דין להגנה על סימני מסחר?

לצעירנו, כיום לא חסרים מקרים של גניבת רעיונות או ניכוס נכסים שלא כחוק. בשל כך פונים בעלי מוצרים, ממציאים ויזמים אל עורכי דין העסוקים בתחום המסחר, על מנת לאכוף את החוק ולהגן על זכויותיהם בעת הפרתן!