איך תדעו אם אתם צריכים סימני מסחר

מהם סימני מסחר וכיצד תדעו שאתם צריכים סימנים כאלה? אם יש לכם פטנט, סטרטאפ או המצאה חשובה – חשוב להמשיך לקרוא את המאמר הבא, בו נסביר הכל על סימני מסחר ועל הסיבה שהם כה חשובים.

מהם סימני מסחר?

סימני מסחר הם סימנים חזותיים שמשמשים חברות ובעלי מוצרים על מנת לסמן את המוצר והחברה הייחודית שלהם. הסימן המסחרי הוא אלמנט חזותי שלפי חוק החברות הוא זה משמש את החברה או את ממציא המוצר כדי לייצג את מוצר שלו ולהגן עליו ועל ייחודו באופן מסחרי.

סימן זה מסומן באופן גרפי ועליו להיות קשור למוצר ולחברה, ולהיות גם ייחודי לו, והוא חייב להיות כזה שאין במקום אחר או על שום מותג, מוצר או חברה אחרת.

מתי חשוב שיהיה לכם סימן מסחרי?

סימן מסחרי הוא כזה שמתכננים לאחר שמוצר פטנט או חברה כשלהי יוצאים לשוק. הסימן בעצם מאשר את המוצר כקניין לבעלים שלו, והוא זה שמבדיל את המוצר של החברה או האדם שהמציא אותו ממוצרים אחרים.

בזכות סימן זה ניתן להגן על המוצר שלכם ועל המוניטין שלו, והוא גם כזה שעוזר לקהל היעד לזהות את המוצר שלכם ולהבדיל בינו לבין מוצרים אחרים ובכך הוא עוזר למתג אותו.

אז איך תדעו אם אתם זקוקים לסימן מסחר? 

  • אם יש לכם חברה, פטנט, סטארט-אפ – סימן מסחרי מתאים למי שיש לו מוצר או שירות ייחודי והוא רוצה לבדל, לייחד או למתג אותו.
  • אם התחלתם לשווק מוצרים או שירותים ללקוח – אם  אתם כבר נחשבים חברה או עסק, חשוב שיהיה לכם סימן מסחרי שיהיה מזוהה עם החברה.
  • כאשר אתם רוצים להגן על המוניטין של המוצר – אם אתם רוצים להגן על המוניטין של המוצר שלכם, חשוב שהוא יהיה מסומן בסימן מסחרי.

אז איך רושמים סימן שכזה?

כדי לרשום סימן מסחרי, יש לבחור את התחום המבוקש לסימן המסחר, לאחר מכן לרשום אותו ולשלם את האגרה ברשם סימני המסחר. הרשם עובר על הסימן שלכם בודק אותו ואת תקינותו. לאחר מספר חודשים תוכלו לקבל או לא לקבל אישור אודות הסימן.

על מנת לעבור את התהליך בצורה קלה יותר מומלץ להיעזר בשירותים של חברות המתמחות ברישום פטנטים וייעוץ בסימני מסחר.