מהי תוכנת CRM ולאלו עסקים היא מיועדת?

השאלה האמיתית שמומלץ ונשאל את עצמנו היא לא לאלו עסקים מיועדות תוכנות CRM, כי אם מה הם היתרונות והרווחים שגורפים ארגונים, מוסדות, בתי עסק ופרילנסרים שעושים שימוש במערכת שכזו. בשנים האחרונות, עברו מערכות ה-CRM השונות כברת דרך רצינית וכיום הן מציעות פלטפורמה קלה ופשוטה לתפעול, עם ממשק אינטואיטיבי שמייעל ומפשט את כלל התהליכים הנוגעים לשירות, תמיכה ומכירה. אם גם אתם שמעתם על המושג CRM ומתלבטים בנוגע להעברת הפעילות העסקית השוטפת תחת מערכת זו, כאן מרוכז מדריך מפורט למתחיל.

שמים את הלקוח במקום הראשון

זו יכולה להיות כל נישה שנבחר, מה שבטוח הוא שבכל בתי העסק השונים כלל הפעילות העסקית מתבססת על איכות היחסים עם הלקוחות, היכולת לשמור עליהם קרובים לעסק ולהראות להם שהם נמצאים תמיד ובכל רגע נתון בעדיפות הגבוהה ביותר.

במרוצת השנים הלך קהל הלקוחות והצרכנים והפך לקשה ומאתגר יותר. ריבוי העסקים והתחרותיות הגבוהה התקבעו בתודעה וכל לקוח ולקוחה אשר יודעים שבאפשרותם לעזוב בכל עת ולעבור לשירותיו/מוצריו של המתחרה. כשהלקוח הוא הסוד לעסק משגשג ולאפשרות להפיכה לכדי עסק מתרחב, חשוב למצוא פתרון באמצעותו ניתן לאסוף ולארגן את רשומות הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים הנכנסים.

איך תוכנה לניהול לקוחות יכולה לעזור?

הפתרונות השונים המוצעים על-ידי תוכנת CRM הופכים את מלאכת השירות והמכירה לקלה ופשוטה מאיי פעם. תוכנות מסוג אלו המיועדות לניהול קשרי לקוחות, מאפשרות לנו לנהל רשומות לקוח פרטניות לאחסון ואיסוף נתונים אודות כל לקוח ולקוחה. נתונים אלו מסייעים לבעלי עסקים לייעל את תהליך המכירה, להעמיק את הקשר עם הלקוח על-ידי הכרת צרכיו ורצונותיו ומספק הליך קליטה נעים ומזמין של פניות לידים דרך מערכות מתקדמות למיון וסינון כל פניה על-פי מוצרים, שירותים ותמיכה.

בעזרת תוכנת CRM ניתן להביא את אסטרטגית השיווק והמכירה לסטנדרט חדש שכן מערכות אלו מאפשרות לזהות את נתיבי הכניסה של הלידים. אם אתם עסק שמתבסס על עבודתו של משרד לפרסום ושיווק דיגיטלי, הרי שמערכת זו תסייע לכם לזהות את האפיקים הרווחיים ביותר: אתר העסק? פייסבוק? פרסום בגוגל? אתם תהיו שם עם האצבע על הדופק.

נוסף על כך, תוכנות אלו מספקות נתונים החיוניים למדידת ביצועי העסק. תוכלו לקבל תמונת מצב עדכנית יומית ולהסתכל על ביצועי העסק כולו ממעוף הציפור על פני טווח תאריכים נרחב יותר. רבות מן המערכות מאפשרות פתיחת יוזרים עבור כל איש תמיכה ומכירה וכך תוכלו לנטר אחר ביצועי העובדים ולזהות נקודות חולשה.

האם היקף העסק צריך להשפיע על המעבר ל-CRM?

השימוש בתוכנת CRM איננו צריך להיות מושפע מן ההיקף הקיים של בית העסק. מערכות רבות נמצאות בשימוש גם בקרב פרילנסרים וחברות המתבססות על מספר אנשי צוות מצומצם. הסדר והארגון שמערכת זו מעניקה לבית העסק יכולה לסייע רבות במיצוי ההזדמנויות העסקיות מול לקוחות ובשיפור שיטות העבודה הקיימות.