קורסי הנהלת חשבונות וחשב שכר בכיר – מדוע לקחת אותם?

שני תחומים בסיסיים ומשיקים בהתנהלות הפיננסית של עסקים הם הנהלת החשבונות וחשבות השכר. את המקצועות וההכשרות האלו ניתן ללמוד ולקבל במסגרת קורסים שמציעות מכללות ברחבי הארץ.

 

מדוע לקחת קורס הנהלת חשבונות?

 

מי שבוחר להירשם לקורס הנהלת חשבונות 1+2 במכללה רצינית ומוכרת נהנה ממספר יתרונות. בראש ובראשונה, תמיד היה ותמיד יהיה ביקוש לבעלי הכשרה בתחום ולו בגלל העובדה שכל עסק צריך לשלם משכורות לעובדים, תשלומי לספקים, להבין היכן הוא עומד מבחינת הוצאות והכנסות, לדווח לרשויות המס, וכמובן לנהל ספרים באופן נכון ותקין. אמנם מנהל החשבונות אינו עוסק בהכרח בכל התחומים האלו אך הוא בהחלט מהווה חלק חיוני בשרשרת. יתרה מכך, בשנים האחרונות קיימת הקפדה יתרה מצד רשויות המס על ניהול ודיווח תקין, ומי שלא עומד בתקנות עלול לספוג קנסות כואבים. על כן, קורס הנהלת חשבונות מהווה דרך מהירה יחסית להשתלבות במקצוע מבוקש, עם תנאי העסקה סבירים ביותר כבר מההתחלה. כמו כן, מי שמסיים קורס הנהלת חשבונות מסוג 1+2 יכול להמשיך לאחר מכן להנהלת חשבונות מסוג 3 וכן לקורסים מתקדמים נוספים כגון חשבות שכר.

 

מה לומדים בקורס?

 

התנאים והתכנים בקורס עשויים להשתנות בין המכללות. לכן חשוב לבחור במכללה ותיקה, מוכרת ומוערכת המספקת תנאים אידיאליים של כיתות קטנות וליווי אישי מהמרצים. כמו כן, רצוי לבחור מכללה שתוכניות הלימוד שלה מתעדכנת בכל עת בהתאם לשינויים במשק ולטכנולוגיות חדשות, כמו תוכנות הנהלת חשבונות מתקדמות. על כל פנים, קורס הנהלת חשבונות 1+2 נפרש על פני כ- 340 שעות אקדמיות ועוסק בנושאים פיננסיים שונים כמו תורת המסחר והמשק, חשבונאות ממוחשבת מעשית, חשבונאות פיננסית, עריכת משכורות, דוחות פיננסיים, כרטיסי אשראי, ניכויי שכר, עריכת חשבונות למפעלים, עבודה מול רשויות מקומיות, ועוד.

 

למה לקחת קורס חשב שכר בכיר?

 

לקורס חשבי שכר בכירים נרשמים בדרך כלל בעלי ניסיון בתחומי הכספים וכוח האדם, עם הכשרה קודמת ועבודה בחברות וארגונים שונים. אנשים אלו יודעים שלמרות הניסיון והכישורים שלהם עדיין קיימים תפקידים שאינם פתוחים בפניהם. מדובר לרוב בתפקידים בכירים, אחראיים ומתגמלים יותר, המציבים את העובד במרכז צומת העצבים של הארגון ועושים אותו שותף להתוויית אסטרטגיות פיננסיות ועסקיות, ובקבלת החלטות עקרוניות. סיבה מרכזית לחוסר היכולת להתקדם היא שהעובד לא מחזיק בהסמכה ותעודה מטעם לשכת רואי החשבון. לכן, קורס חשבי שכר בכירים פותח את הדלת לקידום בקריירה, כאשר הנתונים מראים שהמשכורת ההתחלתית בתפקיד זה עומדת על יותר מ- 20 אלף שקלים עם תנאים נלווים מצוינים.

 

מה לומדים בקורס?

 

קורס חשב שכר בכיר הינו קצר יותר מקורס הנהלת חשבונות ונפרש על פני כ- 150 שעות אקדמיות. הנושאים המרכזיים שנלמדים הינם ביטוח פנסיוני, דיני עבודה, מס הכנסה, ביטוח לאומי ומערכות שכר ממוחשבות. גם כאן, חשוב לבחור במכללה איכותית ורצינית המציעה את מיטב תנאי הלימוד ומציגה שיעור גבוה של הצלחת הבוגרים במבחני לשכת רואי החשבון.