כל מה שצריך לדעת על הלוואות

העידן המודרני מביא עמו לא מעט מחויבויות שונות בהן נדרשים זוגות צעירים ומשפחות לעמוד. מחויבויות אלו כוללות אורח חיים דינמי ועתיר דרישות מכיוונים שונים: הילדים, העבודה, המשפחה וגורמים שונים המקיפים את האדם. יוקר המחייה הישראלי מביא יותר ויותר משפחות לפנות לפתרונות אשראי חוץ בנקאיים על מנת לקבל הלוואות אטרקטיביות לתקופות זמן ארוכות.

הפונים לקבלת הלוואות לרוב נדרשים להתמודד עם הוצאות גדולות מההכנסות. גם כאשר מדובר בתקופה זמנית, אזי ההוצאות המרובות המוטלות על המשפחה המודרנית כיום מצריכות לא מעט משאבים. הלוואות קצרות טווח מאפשרות לצלוח את ההוצאות השוטפות בתקופות לוחצות ולהחזיר את ההלוואה כאשר התקופה העמוסה חולפת. יחד עם זאת, חשוב לדעת מספר עקרונות חשובים טרם פנייה לנטילת הלוואות חוץ בנקאיות.

ההגדרה הרשמית של הלוואה חוץ בנקאית כשמה כן היא – הלוואה שלא ניטלה על ידי הבנק ואינה מקבלת אסמכתא כלשהי מטעם המדינה. יחד עם זאת ואולי דווקא בשל התנאים הללו, ישנה חשיבות מרבית לתיעוד והסכמה, הבנה ובירור של התנאים הניתנים במסגרת הלוואות חוץ בנקאיות. כך למשל, על המלווים לספק את כל הפרטים אודות ההלוואה ולשמור על שקיפות מקסימלית של התנאים הנוגעים להחזר, להתנהלות הכספים של הלקוח ועל תנאי הריביות. 

חשוב לוודא כי הריביות שקבעה החברה המלווה עומדות בתנאים שקבעה המדינה. על המלווים לגבות את הריביות הקטנות ביותר וכמו כן, כל גוף כזה צריך להיות מפוקח על ידי המדינה. חשוב לדעת כי ישנם לא מעט גופים כיום המעניקים הלוואות ללא היתר וללא פיקוח. גופים אלו פועלים בניגוד לחוק והנוטל הלוואות מגופים אלו עלול לסבך את עצמו בפלילים ובמצבים מסוכנים. אמנם, הממשלה עושה מאמצים רבים בשנים האחרונות על מנת לצמצם את ממדי הפעילות בשוק האפור ואולם יחד עם זאת, עדיין קיימים לווים רבים שאינם מודעים לסיכונים המצויים בנטילת הלוואה מהשוק האפור ובכך ממשיכה להתקיים פעילות זו ללא מודעות של רבים.

נטילת הלוואות בשוק האפור מעמידה את הלווה בסכנה ולפיכך, חשוב לעקוב אחר תנאי ההלוואה. יחד עם זאת, גם הלוואות חוץ בנקאיות אינן נטולות סיכונים ומצריכות פיקוח ובירורים בתחום.