מזה ODT?

אם אתם עוסקים בתחום סדנאות לעובדים, למשפחות, לחיילים וכדומה, בין אם זה בצד של אלה שמארגנים סדנאות כאלה ובין אם אתם נמצאים בצד של אלה שמעוניינים להזמין הפעלות או גורמים מוסמכים שיודעים לארגן סדנה כזו, סביר להניח שנתקלתם לא פעם בשם ODT.

על פניו, אפשר להתבלבל בקלות עם ראשי תיבות של תופעות רפואיות ובריאותיות שונות, אך במקרה שלנו ODT הכוונה היא ל-  Out Door Training, הרעיון הוא לפעילויות שניתן לבצע מחוץ לאזור הנוחות, מחוץ למשרד, מחוץ לבית, מחוץ למקום שמוכר לנו, מתוך כוונה לייצר תהליך מסוים.

הרבה פעמים נהוג להשתמש בסדנאות של ODT במסגרות עבודה שונות, בעיקר אנחנו יכולים לראות את זה בקרב גורמים שמתמחים בייעוץ ארגוני. הרעיון הוא, להוציא את העובדים מהמשרד, מהעסק, אל מקום חיצוני, לתת להם הפעלות שונות, משחקים וכדומה, מתוך כוונה, גם לראות כיצד הם מתנהגים מחוץ לאזור שמוכר להם, מחוץ למקום שנוח להם לעבוד בו, וכן בשביל לראות כיצד הם עובדים אחד עם השני, כשהם לא צריכים להיות במסגרת עבודה רגילה, בין אם זה תחת עיני המנהלים, בין אם זה בלחץ של עבודה מול לקוחות וספקים ואפילו כשהם נמצאים במשרד עצמו.

משחקי ODT

צריך לומר, שימוש בפעילויות ODT, יכול להתבצע לצרכים רבים, לא רק במקרים של עבודה ולא רק במקרים של אנשים מבוגרים. אנחנו יכולים לראות פעילויות שכאלה גם בקרב משפחות שחוות משבר מסוים, ילדים שלא מצליחים להתחבר אחד עם השני או לא מצליחים באופן כללי לפתח חיברות בצורה נכונה, אנחנו יכולים לראות את זה גם בקרב חיילים ועוד.

תהליך של ODT נותן הרבה כלים, בין אם זה למשתתפים עצמם ובין אם זה למי שמתבונן בהם. בין היתר, זה נותן כלים של דינמיקה חברתית, זה נותן כלים לקבלת החלטות, לייצר תהליך עבודה נכון, גיבוש, ועוד. מי שמתבונן באנשים שמשתתפים בתהליך שכזה, יכול ללמוד עליהם לא מעט, בין אם זה על האופי שלהם ובין אם זה על היכולת שלהם לעבוד עם אנשים וגורמים שונים, וכיצד זה יכול לבוא לידי ביטוי בזמן אמת.