איך תובעים כתובה

אחד התהליכים בעת טקס הנישואין הוא חתימה על כתובה: מה שנראה כמסורת מיושנת אך כזאת שעדיין הכרחית בעיקר כדי לחייב את הבעל לציין סכום כסף שישלם במידה ויתגרש מאשתו.

הכתובה מטרתה היא בעיקר להקשות על בעל להתגרש מאשתו וכדי שבמידה והבעל אכן יבקש גט תוכל האישה לקבל פיצוי הולם אודות השנים שנישאו בני הזוג וזאת גם על מנת להבטיח את עתידה הכלכלי שלה ושל ילדיה.

עם זאת חשוב לדעת שכתובה עד כמה שהיא נחשבת מיושנת היא עדיין שטר חוב וחוזה שניתן להוציא לפעול במקרה של גירושין. הכתובה ניתנת למימוש במקרים רבים והיא כוללת את החיובים הדרושים במקרים של גירושין או חלילה מוות של אחד מבני הזוג.

בכתובה מצוין הסכום נקוב של הפרנסה של האישה גם לאחר הגירושין וגם לאחר פיטרת בן הזוג – מה שמסייע לה להתכלכל כאשר זה לא נמצא יותר בחייה.

אז איך תובעים כתובה?

תביעת כתובה מתחילה כבר מציון הסכום הנקוב בכתובה אשר נועד להבטיח את פרנסתה של אלמנה לאחר פטירת בעלה. תביעה זאת מעוגנת בחוק 104 לסעיף חוק הירושה המבטיח את הסכום הנקוב לאלמנה.

על מנת לתבוע את הכתובה יש לבצע בקשה בבית הדין הר בני תוך שניתן למצוא את המקור של הכתובה בבית הדין אשר בו נרשם הזוג או בבית הדין הרבני בתל אביב.

כיום ניתן גם באמצעות פנייה לבית המשפט לתבוע כתובה, כאשר בתי משפט אזרחים מחילים את הדין על חיובי הכתובה וזאת בכפוף לחוק. בית הדין עלול לפסוק כי הכתובה תוענק במלואה או באופן חלקי וזאת לפי טענות הבעל והאישה.

איך תובעים כתובה

עורך דין לתביעת כתובה

על מנת לתבוע כתובה ולקבל את התוצאות הטובות ביותר – חשוב להיעזר בעורך דין לגירושין שיוכל להעלות את כל הטיעונים לתביעת הכתובה.

עם זאת יש לדעת כי אישה שהוכח שבגדה בבעלה, אישה שמכשילה במזיד את בעלה בהוראות דת ועבירות דת, ואישה שלא פועלת לפי הצניעות החברתית או נחשבת מורדת: היא כזאת שעלולה לאבד את כתובתה. עם זאת במידה והכתובה כן תתממש: תקבל האישה את הסכום הנקוב בתוספת של ריביות והצמדה.