כיצד יש לנהוג בזמן חקירה משטרתית?

אם זומנתם לחקירה משטרתית, אתם בוודאי יודעים עד כמה מעיקה ההרגשה של חוסר הידיעה לגבי הסיבה שבעקבותיה זומנתם לחקירה ועד כמה ישנו חשש בלב לגבי העתיד שלכם וסיכונו בשל חקירה זאת, כמו גם רישום פלילי שעלול להתלוות אל החקירה.

עם זאת על מנת למזער נזקים חשוב לדעת כי ישנן כמה וכמה דרכי התנהלות שיכולים לסייע לכם בעת חקירה משטרתית. אז כיצד פועלים?

התייעצות עם עורך דין פלילי – אם יש לכם סיבה לחשוש מהחקירה, אם אתם מעורבים בעבירה או נחשדים בכך, חשוב להתייעץ עם לוליק אסל עורך דין פלילי לגבי ההתנהלות שלכם בזמן החקירה כאשר ישנם מקרים אשר בהם מומלץ לבקש מהחוקרים להמתין לעורך דין פלילי על מנת שזה יבוא לייצג אתכם. כעת בכל הנוגע לחוק, חשוב לדעת כי כל נחקר זכאי להמתין לפני החקירה כמה שעות לעורך דינו תוך שהמשטרה אינה יכולה לחקור אדם במידה והוא מבקש להמתין לעורך דין.

ווידוא הזכויות שלכם – בזמן חקירה מומלץ מאד להבין מהן הזכויות שלכם. חשוב לבקש מהחוקרים דף מידע בנוגע לזכויות שלכם או לבדוק אותם בהתייעצות טלפונית עם עורך דין פלילי. לנחקרים ישנן זכויות שונות כמו זכות השתיקה, זכות לקבל ייצוג מעורך דין, כמו גם הסדרת זכותו של חשוד מחוסר אמצעים לייצוג בידי הסנגוריה הציבורית, גם אם אינו נתון במעצר.

מניעת מעצר שווא – אם מרחף מעליכם איום במעצר, חשוב גם כאן להמתין לייעוץ מעורך דין פלילי או מעורך דין של הסנגוריה הציבורית שיוקצה לכם במידה ואתם נתונים במעצר ואין לכם כסף לשכור עורך דין. שימוש בשירות של עורך דין יכול למנוע מכם מעצר שווא ובכך לסייע לכם לצאת מהתסבוכת אליה נקלעתם.

חקירת משטרה

לסיכום, ייעוץ של עורך דין וידיעת כל הזכויות שלכם הינם חשובים במיוחד בעת חקירה משטרתית או מעצר. לכן חשוב להיעזר בכל האמצעים שלכם על מנת לקבל את הזכויות המגיעות לכם ובכך להימנע מחקירות מיורות או הטרדה על ידי המשטרה.